Profesioniştii radiourilor europene s-au reunit la Dublin
La Dublin, s-a deschis conferinţa "Radio Days", la care participă, în egală măsură, profesionişti şi iubitori de radio. Participare record: 1300 de oameni de radio din 60 de ţări.
Articol de Flavia Voinea, 25 Martie 2014, 00:22
La Dublin, s-a deschis conferinţa "Radio Days", la care participă, în egală măsură, profesionişti şi iubitori de radio.
Într-o epocă în continuă evoluţie, singura constantă este schimbarea. Aceasta a fost fraza de deschidere, dar poate fi cu siguranţă şi concluzia celei de-a cincea conferinţe "Radio Days" care adună la Dublin peste 1300 de oameni de radio din 60 de ţări stabilind astfel un record de participare.
S-au reunit în capitala Irlandei oameni de radio, de la prezentatori, la directori de programe, de la specialişti în vânzări şi marketing, la consultanţi, de la creatori de sunet, la specialişti în tehnică, implicaţi în servicii publice sau în companii comerciale, pentru care radioul este, în acelaşi timp, meserie, hobby, industrie, sursă de distracţie şi de responsabilitate.
Radioul a fost şi rămâne mijlocul de comunicare cu care publicul dezvoltă cea mai intimă relaţie şi în care are cea mai mare încredere.
Ce fel de şi câtă muzică difuzăm? Cum păstrăm şi cum dezvoltăm relaţia cu ascultătorii? Cum măsurăm audienţa?
Cum ne adresăm publicului tânăr? Cum se poziţionează radiourile faţă de reţelele de socializare?
Cum pot colabora radiourile publice cu cele private? Cele 55 de ateliere grupate în 2 zile nu oferă însă răspunsuri clare şi general valabile, ci îndeamnă fiecare om de radio să-şi caute propriul drum, propriul public, propriul set de valori şi de principii.
Reuşitele şi chiar greşelile altora sunt exemple demne de luat în considerare cu aplicare specifică pe pieţe diferite.
Radio România îşi poate căuta astfel propriile răspunsuri pentru a-şi consolida poziţia pe piaţa naţională şi locală, îşi poate mări şi diversifica oferta unică pe care o prezintă zilnic publicului, în condiţiile în care, mai presus de mijlocul de distribuţie, conţinutul livrat este şi rămâne cel mai important element.