Parlamentul European: Strategie pentru a-i atrage pe tineri la vot la alegerile europene din acest an
Anul acesta vor avea loc alegeri în peste 70 de țări, dar atenția se va îndrepta în mod special către scrutinele din Uniunea Europeană și Statele Unite ale Americii.
Articol de Alina Stănuţă, 13 Martie 2024, 14:01
Parlamentul European a avut o strategie pentru a-i atrage pe tineri la vot la alegerile europene din acest an.
Potrivit purtătorului de cuvânt al legislativului european, ar fi bine pentru viitorul democraţiei dacă va exista o nouă creştere a ratei de participare a tinerilor după cea înregistrată în 2019 la nivelul Uniunii Europene.
Anul acesta vor avea loc alegeri în peste 70 de țări, dar atenția se va îndrepta în mod special către scrutinele din Uniunea Europeană și Statele Unite ale Americii, spunea purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, Jaume Duch.
El menționa că rezultatul combinat al acestor alegeri va modela viitorul cetățenilor europeni, cetățeni interesați în număr mai mare anul acesta decât în urmă cu cinci ani de alegerile europene.
Mandatul instituțiilor europene, care se va încheia în iunie, a stat sub semnul Brexit, pandemiei de COVID și al invaziei Ucrainei de către Rusia, dar și următoarea legislatură are în față mai multe provocări, spunea purtătorul de cuvânt al Parlamentului European, Jaume Duch.
Jaume Duch: Va fi vorba, într-un fel, de o revoluție internă a Uniunii Europene, cum vom reindustrializa comunitatea, cum vom compatibiliza reindustrializarea cu lupta împotriva schimbărilor climatice, cum vom face față nevoilor fermierilor sau pescarilor din Uniunea Europeană. Toate acestea vor figura pe agenda noului Parlament European. De asemenea, în noua legislatură se va discuta despre extinderea Uniunii Europene către Balcanii de Vest, către Ucraina, Republica Moldova și Georgia.
Jaume Duch mai arăta că în ceea ce privește dorința de a-i convinge pe tineri să vină la vot pentru alegerile europene din iunie, strategia Parlamentului European se desfășoară online, deoarece ține cont de faptul că aproximativ 150 de milioane de cetățeni europeni folosesc doar o singură aplicație de social media, TikTok.