Interzicerea spoturilor publicitare pentru iaurtul Actimel
Autoritatea britanică de reglementare a publicităţii a argumentat că producătorul Danone nu poate demonstra ceea ce susţine în reclamă.
Articol de Mihaela Breazu, 14 Octombrie 2009, 16:55
Advertising Standards Authority (ASA) consideră că Danone nu susţine afirmaţiile potrivit cărora produsul poate ajuta tinerii sănătoşi făcute în cadrul reclamei televizate, informează AFP, citat de Newsin.
În reclamă sunt prezentaţi mai mulţi copii care se joacă, iar o voce din off afirmă "Copiii adoră Actimel şi în plus este bun pentru ei", apoi "Actimel. Este dovedit ştiinţific că ajută la susţinerea apărării naturale a copiilor voştri".
Cuvintele folosite, precum "dovedit ştiinţific" apar şi scrise pe ecran, la sfârşitul spotului.
Danone a comunicat ASA că binefacerile Acrimel au fost demonstrate prin 23 de studii efectuate pe mai mult de 6.000 de persoane de toate vârstele, opt pe copii cu vârsta de 16 ani sau mai mult. ASA a considerat însă că anumite grupuri studiate nu au fost corelate cu publicul vizat de reclama britanică.
De exemplu, unul dintre studii implică copii spitalizaţi în India, iar un altul bebeluşi. Nici celelalte studii nu au fost considerate mai convingătoare, cu toate că subiecţii au băut de două ori doza cotidiană de 100 de grame recomandată de Danone.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Danone este "decepţionată" de decizia ASA.