În Franţa a început perioada reducerilor de iarnă
Miercuri, în prima zi, în centrele comerciale sunt aşteptaţi 15 milioane de clienţi, însă numărul lor se va diminua treptat, spun specialiştii.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 09 Ianuarie 2013, 14:39
Cinci săptămâni - atât durează perioada soldurilor de iarnă, care a început în Franţa.
Miercuri, în prima zi, în centrele comerciale sunt aşteptaţi 15 milioane de clienţi, însă numărul lor se va diminua treptat, spun spcialiştii.
Mai mult de trei sferturi din francezi spun ca vor trece pragul magazinelor în căutarea celor mai bune afaceri.
Cu toate acestea, bugetul alocat este în scădere: circa 220 de euro anul acesta, faţă de 240 - în 2012 sau 250 - în 2011.
45% din clienţi se declară, deja, hotărâţi să cumpere mai puţin, din cauza crizei economice şi a puterii de cumpărare în stagnare sau chiar în scădere.
De aceea, pentru a atrage, încă din primele zile, magazinele ar urma să facă reduceri importante, de 60-70%.
Nu numai criza e, însă, de vină. Numeroşi comercianţi arată cu degetul şi înspre reducerile flotante introduse în 2009, acceptate în afara celor două mari perioade ale soldurilor de iarnă, respectiv de vară.
Ei trebuie să facă faţă, totodată, concurenţei tot mai mari venite din partea site-urilor de internet, care fac reduceri şi promoţii permanente, ceea ce, în cele din urmă, contribuie la denaturarea noţiunii de preţ.