Hotel simbolic din gunoaie în centrul Madridului
Un hotel construit din douăsprezece tone de gunoaie strânse de pe plajele europene a fost instalat în centrul Madridului. Lucrarea încearcă să atragă atenţia asupra contaminării plajelor.
20 Ianuarie 2011, 12:15
Un hotel construit din 12 tone de gunoaie strânse de pe plajele europene a fost instalat în centrul Madridului.
Operă a artistului german Ha Schult, hotelul Coronita Save the Beach, atrage atenţia asupra contaminării plajelor şi a felului în care arată, după vacanţele turistice, mările şi oceanele lumii.
Hotelul are cinci camere, cu o capacitate maximă de zece persoane pe noapte.
Acest hotel special este decorat în exterior cu orice mizerie sau obiect uitat sau aruncat pe plajă.
De la şosete colorate, pneuri, rame de tablouri culese din mare, foarte multe resturi de plastic găsite în ocean, sau un rucsac rupt, o bucată de cearşaf a fost adus la Madrid nu întâmplător exact în zilele când toate ţările lumii îşi prezintă oferta turistică, cu atracţii care mai de care mai strălucitoare, de la croaziere de lux până la circuite exotice în locuri de vis.
În plaza Callao, la intersescţia străzilor renumite prin prezenţa magazinelor scumpe, Fernando Godoy ne invita în hotelul Coronita Save the Beach, construit din tone de gunoi.
Fernando Godoy este unul dintre creatorii proiectului şi ne-a spus că rezervările au depăşit capacitatea hotelului.
Fernando Godoy spune că vizitatorii care se cazează pentru o noapte la acest hotel nu au parte de facilităţi precum ecranul tv sau minibarul.
Hotelul “nu e o ofertă turistică" în adevăratul sens
Mai mult, Fernando Godoy spune că oamenii care se cazează aici dorm foarte puţin.
"Camerele nu au uşi, sunt despărţite de nişte perdele croite din resturi. Aşa că cei cazaţi aici preferă să stea la poveşti şi să asculte muzică în jurul unor beri, ca la o mică petrecere între prieteni", a precizat unul dintre creatorii proiectului.
Artistul Ha Schult a fost încântat să stea de vorba cu ziariştii şi bucuros să audă de România.
Şi-a dedicat întreaga operă conştientizării lumii asupra mediului înconjurator, astfel încât proiectul de astăzi este o continuare a mesajelor transmise de-a lungul vieţii, însă cu o notă specială, “era gunoiului” înseamnă epoca în care shoppingul a devenit religie.
Ha Schult spune despre hotel că “nu e o ofertă turistică".
"Dacă mergeţi oriunde la ocean, o să vedeţi că acest gunoi a ieşit din ocean, din toate oceanele lumii, de la Arctic şi până unde doriţi, e plin de gunoi", spune Ha Schult.
Dorind să transmită un mesaj clar pentru contemporanii consumişti, Ha Schult, artistul creator al hotelului prezentat în centrul Madridului, spune că "noi îl producem şi această operă este oglinda noastră. Producem gunoi şi devenim gunoaie. Trăim timpuri gunoi, pline de oameni gunoi”.
Hotelul a fost construit în perioada târgului de turism FITUR
În timp ce la hotelul "Coronita Save the Beach" nu mai sunt locuri, pentru că numărul celor dornici să petreacă o noapte specială a depăşit 200, la târgul de turism FITUR, unde se aşteaptă până în 23 ianuarie două sute de mii de vizitatori, oferta diversă încearcă să recupereze pierderile din anii crizei economice.
La standul României, unde tronează noul brand, România, "Explore el jardin de los Carpatos", 15 operatori, agenţi şi companii încearcă să fure inima şi ochii turistului spaniol.
Unul dintre expozanţi este Adriana Constantin, prezentă la ultimele şapte ediţii FITUR la Madrid.
Adriana Constantin recunoaşte că preţurile destul de mari ale unei vacanţe în România pot fi o surpriză pentru turistul spaniol, care se aşteaptă ca ţara noastră să fie o destinaţie mai ieftină.
Târgul de turism FITUR de la Madrid a început cu un optimism moderat, iar Organizaţia Mondială a Turismului prevede o creştere de aproximativ 6 % a unui sector puternic afectat de recesiune.