Furturile din magazine de bijuterii din Franţa, "în creştere"
Numărul spargerilor date în ultimii cinci ani la magazinele de bijuterii din Franţa s-a triplat, ele devenind din ce în ce mai violente.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 18 Februarie 2011, 08:46
Că e în engleză sau în franceză, "hold-up" înseamnă acelaşi lucru: "spargere" … pe româneşte.
Ei bine, numărul spargerilor date, în ultimii cinci ani, la magazinele de bijuterii din Franţa s-a triplat.
În plus, se pare că ele sunt din ce în ce mai violente, numai acum două săptămâni, de pildă, un bijutier din nordul ţării fiind ucis.
Trei tineri cu vârste între 18 şi 19 ani au fost prinşi şi inculpaţi.
Această recrudescenţă se explică prin faptul că băcile si marile magazine care erau, pe vremuri, călcate de hoţi au devenit cetăţi inexpugnabile.
Dotate cu sisteme de securitate ultra-performante, cu tot felul de mecanisme blindate sau înţesate de gardieni, ele sunt tot mai greu … accesibile delincvenţilor care, într-o primă fază, s-au îndreptat către magazinele zise "din colţ" - tutungerii sau oficii poştale.
Cum, însă, raportul dintre riscuri şi beneficii era prea mare, ei au preferat să ia în vizor magazinele de bijuterii.
Unde mai pui şi că preţul aurului a decolat - dacă în 2007, un kilogram costa 16 mii de euro, la începutul acestui an, el a ajuns la 32 de mii.
Ceea ce face ca, numai anul trecut, în Franţa au fost prădate 632 de magazine de bijuterii.
Fotografiaţi faţă-profil, făptăşii arată cam aşa: sunt slab organizaţi, sunt grupaţi în numeroase bande, operează în viteză, iar violenţa, adesea gratuită, le serveşte la anihilarea victimelor.
Totul se petrece în cateva minute.
În stare de orice, hoţii înşfacă ce le pică în mână şi fug rapid.
În toată această poveste, există şi câştigători, firmele care se ocupă de securizarea magazinelor, instalează vitrine blindate şi camere de supraveghere care funcţionează 24 de ore din 24.