Editorii de presă francezi, remuneraţi de Google
Acordul semnat între Google şi statul francez prevede un parteneriat comercial, menit să ajute presa franceză să se dezvolte pe internet şi să-şi mărească veniturile online.
Articol de Roxana Vasile, Paris, 02 Februarie 2013, 10:43
Google şi statul francez au semnat un acord privind remunerarea editorilor francezi de presă.
Acordul semnat între Google şi statul francez prevede un parteneriat comercial, menit să ajute presa franceză să se dezvolte pe internet şi să-şi mărească veniturile online.
Astfel, gigantul american s-a angajat să creeze un fond de 60 de milioane de euro destinat încurajării inovaţiei digitale în mass-media.
Anul trecut, editorii francezi de presă ceruseră ca Google să remunereze indexarea pe internet a articolelor lor.
Cererea a fost respinsă, iar Google a ameninţat să nu mai includă în motoarele de căutare titluri din presa franceză.
În plus, Google nu se bucură de o imagine bună în Franţa.
Deşi desfăşoară o importantă activitate economică pe teritoriul francez gigantul american nu plăteşte decât parţial impozit, fiind domiciliat în Irlanda.
În 2011, la o cifră de afaceri estimată la peste un miliard de euro, Google a plătit impozit statului francez doar cinci milioane.