Dacia, "pe locul II în Germania"
Un studiu realizat în Germania, plasează Dacia pe locul doi, la egalitate cu BMW, în preferințele germanilor. Prima poziţie a fost ocupată de Mercedes.
Articol de Ovidiu Suciu, Berlin, 26 Iunie 2010, 16:08
Germanii care conduc o maşină Dacia sunt la fel de satisfăcuţi ca cei care se află la volanul unui BMW, cel puţin aşa reiese dintr-un sondaj realizat pe piaţa auto germană de o companie de cercetare, care pune automobilele produse la Piteşti pe locul doi într-un top al preferinţelor în Germania.
Dacia a devenit, doar în câţiva ani de la intrarea pe piaţa auto germană, o marcă de top în Republica Federală, după ce constructorul auto de la Piteşti a ocupat locul cinci într-un clasament pe 2009 al satisfacţiei clienţilor, întocmit de prestigiosul ADAC, Automobil Clubul German.
Un alt studiu, pentru 2010, plasează Dacia pe locul doi, la egalitate cu BMW, cu scorul de 83,6%. Prima poziţie a fost ocupată de Mercedes.
La sondajul efectuat pe internet au participat 16.330 de conducători auto, care au răspuns la întrebări detaliate în legătură cu automobilul pe care-l deţin.
La cercetare au fost incluse 25 de mărci auto, cu maşini din toate clasele. Kilometrajul mediu luat în calcul pentru autoturismele analizate a fost de 34.000 de kilometri.
Producătorul român a fost inclus în rating-ul GT Power abia anul trecut, când au ocupat a 14-a poziţie.
Saltul înregistrat în 2010 este cel mai mare al unei mărci auto.
Analiştii din piaţa auto consideră că Dacia culege roadele programului complex de măsuri introdus de Renault pentru îmbunătăţirea calităţii producţiei la fabrica de la Piteşti, Plan Excellence Renault.
Sondajul Institutului privat de cercetare a pieţei, GT Power, cu sediul al Los Angeles, măsoară satisfacţia clienţilor în funcţie de patru criterii: calitate, atractivitate, service şi costuri.