Cronologie: Prăbușirea cursei Germanwings
Marți, 24 martie, cursa low-cost Germanwings s-a prăbușit în Alpii Francezi. Niciunul dintre cei 150 de oameni aflați la bordul avionului nu a supraviețuit.
Articol de Ionuţ Iamandi, 27 Martie 2015, 12:09
Marți, 24 martie
8:55GMT: Zborul 4U9525 al companiei Germanwings decolează din Barcelona, Spania, cu destinația Dusseldorf, Germania. Zborul ar fi urmat să dureze 90 de minute. La bord erau 144 de pasageri și șase membri ai echipajului.
9:45GMT: Avionul atinge altitudinea de croazieră de 11.500 metri. Câteva minute mai târziu, avionul începe să coboare brusc.
9:47GMT: Ultima poziție a avionului Germanwings pe radar e înregistrată la altitudinea de 1.900 de metri. Un controlor de trafic declanșează alerta pentru că avionul pierdea altitudine rapid iar legătura radio cu el fusese pierdută. Potrivit autorității aeronautice franceze, pe toată perioada zborului avionul nu a emis niciun avertisment.
9:53-10:00GMT: Pilotul merge la toaletă și apoi încearcă să revină în cockpit. Nu reușește, cabina fiind încuiată. Copilotul este însă în cabină și refuză să deschidă ușa blindată. Pilotul încearcă să doboare ușa. Potrivit înregistrărilor din avion, strigătele pasagerilor se aud până în momentul impactului. În acest răstimp, copilotul era la manșă și se auzea respirând.
10:00GMT: Avionul se prăbușește. Un director Germanwings spune că în opt minute avionul a coborât de la 11.000 de metri la 1.500 de metri și că în momentul impactului viteza aeronavei era de 700 km/oră.
10:40GMT: Apar primele relatări media privind prăbușirea unui avion de linie în Alpii Francezi.
11:55GMT: Investigatorii povestesc scenele de coșmar de la locul prăbușirii: "avionul era dezintegrat la propriu, nicio bucată din fuselaj sau aripi nu era întreagă, cadavrele sunt împrăștiate peste tot". Poliția franceză confirmă că nu există supraviețuitori.
13:45GMT: Ministerul de interne francez anunță că una dintre cutiile negre ale avionului a fost găsită.
Miercuri, 25 martie
Ministrul de interne Bernard Cazeneuve spune că ipoteza unui act de terorism este improbabilă.
Investigatorii continuă să examineze cutia neagră găsită. The New York Times relatează pentru prima oară informația neoficială că la momentul prăbușirii avionului Germanwings, în cabină se afla doar unul dintre piloți.
Spania declară trei zile de doliu național.
La locul prăbușirii ajung și președintele Franței François Hollande și cancelarul Germaniei Angela Merkel.
Joi, 26 martie
Procurorul francez Brice Robin spune că sunt indicii solide că pilotul secund a prăbușit intenționat avionul Germanwings.
Într-o conferință de presă la Koln, Germania, directorul Lufthansa, compania-mamă a companiei low-cost Germanwings, declară că pilotul adjunct trecuse toate testele medicale și de zbor anterioare cursei Barcelona-Dusseldorf.
Andreas Lubitz, copilotul avionului deținut de compania Germanwings, se numea Andreas Lubitz, avea 28 de ani și 630 de ore de zbor la activ. Se angajase la Germanwings în septembrie 2013, după absolvirea școlii de pilotaj Lufthansa din Bremen. Oficialii germani au declarat că Andreas Lubitz nu avea legături și planuri teroriste.
Investigatorii descind la locuința din Dusseldorf a lui Andreas Lubitz de unde ridică mai multe obiecte personale ale acestuia.
Vineri, 27 martie
Procurorii germani spun că pilotul secund Andreas Lubitz ar fi ascuns față de angajatori unele informații privind starea sa de sănătate.
Ei nu au precizat despre ce fel de boli este vorba, dar presa germană citată de BBC sugerează că pilotul secund al avionului Germanwings ar fi suferit de depresie care ar fi necesitat tratament.