Croația: În mai mult de 50% din cazuri există diferenţe de calitate
Analiza calităţii produselor din Croaţia a demonstrat că în mai mult de 50% din cazuri există diferenţe de calitate.
Articol de Mihaela Dragomir, 04 Septembrie 2017, 14:07
Analiza calităţii produselor cu aceeaşi denumire din Croaţia şi Germania a demonstrat că în mai mult de 50% din cazuri există diferenţe de calitate şi majoritatea produselor sunt mai scumpe în Croaţia decât în Germania.
Analizele au fost efectuate de laboratoare croate acreditate, iar concluziile au fost formulate de un grup de experţi ai Agenţiei croate pentru alimente. Aceştia susţin că rezultatele cercetării au demonstrat că este justificată convingerea cetăţenilor din noile state ale Uniunii Europene, potrivit căreia companiile multinaţionale îi tratează ce cetăţeni de rangul doi.
Potrivit agenţiei Rador, care citează agenţia BETA, doar patru din 26 de produse testate, respectiv 15%, nu au prezentat diferenţe de calitate şi preţ, în schimb la 54% s-au descoperit diferenţe de calitate, iar în 60% din cazuri produsele erau mai scumpe în Croaţia decât în Germania.
Cele mai mari diferenţe s-au înregistrat la produsele preambalate (crenvuşti, iaurt, bomboane de ciocolată, cremă de ciocolată şi alune) şi la detergentul Ariel, care în varianta din Germania spală mult mai bine la temperaturi scăzute şi care este cu 25% mai ieftin decât pe piaţa croată. Analize efectuate şi în Ungaria, România şi Bulgaria au scos la iveală situaţii asemănătoare.