China limitează emisiunile de divertisment
Decizia a venit după ce preşedintele chinez a avertizat că divertismentul la televiziune aduce prea multă influenţă a culturii occidentale.
Articol de Ionuţ Dragu, 04 Ianuarie 2012, 13:41
Potrivit unui ordin al administraţiei de stat de radio, film şi televiziune (SARFT) divertismentul a fost redus în China de la 1 ianuarie 2012.
Potrivit BBC, numărul emisiunilor de diverstiment prezente în orele de vârf ale audienţelor în fiecare săptămână a scăzut de la 126 de procente la 38.
Decizia de a reduce divertismentul a venit după ce preşedintele a avertizat că acesta aduce o dată cu el multă influenţă a culturii occidentale.
Decizia, care a fost emisă în octombrie 2011, limitează accesul la divertisment la maxim 90 de minute în fiecare zi de la ora 19.30 la ora 22.00.
Mai mult, în decizie este prevăzut ca toate cele 34 de canale care se recepţionează în China să îşi limiteze programele de diverstisment la cel mult două pe săptămână.
De asemenea, potrivit BBC, radiodifuzorii sunt obligaţi să difuzeze cel puţin două ore de programele de ştiri între 6 dimineaţa şi miezul nopţii.
Potrivit BBC, în China se înregistrează cel mai mare număr de telespectatori din lume, aproximativ 95% din 1,3 miliarde de persoane.
SARFT şi-a argumentat decizia prin faptul că multe dintre televiziunile care pot fi recepţionate prin satelit "au început să difuzeze programe care promovează virtuţii tradiţionale şi valori socialiste".
Printre programele care nu se vor mai difuza la televiziunile din China se regăsesc multe emisiuni de promovare a talentelor sau realitz show-uri.
De asemenea, pe lista programelor restricţionate sunt incluse dezbaterile televizate dar şi poveştile emoţionante care au fost considerate a fi de "prost gust".
Decizia autorităţilor din China vine la doar un an după apelul făcut către televiziunea Hunan de a înlătura din grila de programe un spectacol de televiziune în care erau prezentate calităţile vocale ale unor persoane pe considerentul că emisiunea dura prea mult.
Cu toate acestea, printre emisiunile de televiziune care vor rămâne pe micile ecrane din China se regăsesc cele care au înregistrat o audienţă mare precum " If You Are The One" sau telenovela produsă de Chun Li Yuan.
Emisiunea "If You Are the One" este cea mai populară emisiune matrimonială din China.