Cele mai valoroase 10 branduri din lume aparţin americanilor
Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plasează abia locul 11 în topul global, cu o valoare estimată la 43,98 miliarde de dolari.
Articol de Ioana Dogaru, 19 Septembrie 2012, 13:16
Eurobrand a realizat un top al celor mai valoroase branduri din lume, iar primele 10 branduri din acest top aparţin companiilor americane.
Potrivit acestui top, Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la peste 100 miliarde de dolari, urmat la distanţă de Coca-Cola şi Microsoft.
Samsung, principalul rival al Apple, a înregistrat o creştere de 39,7%, la 23 miliarde dolari, urcând de pe locul 44 pe pozţia a 24-a în top.
Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plasează abia locul 11 în topul global, cu o valoare estimată la 43,98 miliarde de dolari.
Compania europeană cu cele mai de valoare mărci, evaluate la 34,3 miliarde de dolari, pe locul 14 în top, este LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy) .
Aceasta este urmată în clasament de Vodafone, 28,57 miliarde dolari, pe poziţia a 17-a, şi brandurile producătorului de bere ABInBev, cu 28 miliarde de dolari, pe locul 19.
Compania austriacă Eurobrand, înregistrată la Viena, este specializată în servicii de consultanţă şi evaluare a mărcilor şi patentelor.
Top 10 începe cu Apple, Coca-Cola (59,97 miliarde dolari) şi Microsoft (53,97 miliarde dolari), urmate de IBM (52,63 miliarde dolari), care a făcut schimb de locuri cu Google (50,6 miliarde dolari).
Pe locul al şaselea se regăseşte producătorul de ţigarete Philip Morris (48,3 miliarde dolari), care a urcat de pe locul 10, urmat de Procter & Gamble (47,14 miliarde dolari) şi McDonalds (45,84 miliarde dolari), în coborâre de pe şase.
Topul primelor 10 branduri globale este încheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde dolari), care a avansat de pe poziţia a 11-a, şi operatorul american de telecomunicaţii AT&T (44,94 miliarde dolari).