Cazul naufragiului navei Costa Concordia a fost redeschis
Un tribunal italian a redeschis cazul naufragiului navei pentru a stabili responsabilităţile şi a hotărî un eventual proces penal cu privire la tragedia soldată cu 32 morţi.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 15 Octombrie 2012, 20:42
Luni, Tribunalul din Grosseto, regiunea Toscana, a redeschis cazul dosarului naufragiului navei de croazieră Costa Concordia, pentru a stabili responsabilităţile şi a hotărî un eventual proces penal cu privire la această tragedie soldată cu 32 de morţi, din ianuarie 2012.
Dosarul are 270 de pagini.
La prima audiere, într-o aulă amenajată într-o sală de cinema, au fost prezente 500 de persoane, experţi, avocaţi, supravieţuitori şi membri ai familiilor victimelor.
Aceste audieri tehnice se vor derula pe parcursul întregii săptămâni.
În cadrul acestor audieri, în aulă nu poate asista şi comandantul navei, Francesco Schettino.
El este însă prezent în curtea cinematografului având posibilitatea să asculte ceea ce se întâmplă în aulă şi a le solicita avocaţilor să intervină în cazul în care are de făcut obiecţii.
Audienţa de luni a fost întreruptă din cauza unei excepţii
La audieri nu a fost convocat şi cârmaciul navei, un cetăţean indonezian, ale cărui declaraţii ar putea veni în favoarea căpitanului Francesco Schettino.
Fostul comandant, aflat de mai bine de şase luni, sub arest la domiciliu în oraşul Meta din regiunea Campania, este suspectat alături de alţi şase membri ai echipajului şi trei membri din conducerea companiei Costa Crociere, proprietara navei de croazieră, de crimă prin imprudenţă şi naufragiu.
Schettino este acuzat şi că a abandonat nava înainte de încheierea evacuării.
În luna iulie comandantul a fost concediat de compania pentru care lucra, însă el a depus plângere împotriva Costa Crociere şi a solicitat reintegrarea.
Anchetatorii încearcă să afle de ce nava călătorea cu viteză atât de mare şi atât de aproape de insula Giglio, în timp ce efectua o paradă cu toate luminile aprinse, cunoscută sub numele de "salut" şi de ce procedura de evacuare a fost declanşată abia după o oră de la coliziune, în condiţiile în care nava era înclinată în mod periculos.
Nava Costa Concordia, cu o greutate de 114.500 de tone având cu 4.229 de persoane la bord, a eşuat pe roci, la câteva zeci de metri de Insula Giglio, în noaptea de 13 ianuarie 2012.