Call center pentru românii din Spania
În Spania a fost deschisă o linie telefonică, înfiinţată de Ambasada României la Madrid, unde românii se pot informa şi pot raporta abuzuri legate de piaţa muncii.
05 Octombrie 2011, 14:46
Românii din Spania, care vor să afle mai multe despre restricţiile de pe piaţa muncii, impuse, în această ţară, la mijlocul verii, sau să semnaleze eventuale abuzuri, pot suna, începând de miercuri, la un call center, o linie telefonică deschisă de Ambasada României la Madrid.
Aceasta se poate dovedi utilă, mai ales în condiţiile în care instrucţiunile de aplicare a restricţiilor au suferit modificări, săptămâna trecută.
Autorităţile spaniole au adus clarificări privind situaţia membrilor de familii ale românilor, extinzând, practic, dreptul acestora de a munci fără autorizaţie.
"Dacă, în 22 iulie, erau afectaţi mulţi români, în prezent, eliminând soţul, soţia şi copiii cetăţeanului român angajat, şomer, demandante de empleo sau autonom, cu liber acces pe piaţa muncii, numărul celor afectaţi de această măsură de restricţionare a scăzut foarte mult", a declarat ataşatul de muncă din Ambasada României la Madrid, Mihaela Nica..
Există, din partea Ministerului Muncii, un proiect de punere la dispoziţia cetăţenilor români, care pot suferi abuzuri sau care nu sunt informaţi corect şi complet, a unui Call Center.
Mihaela Nica spune că atât Ministerul Muncii, cât şi ambasada au finalizat demersurile necesare pentru buna functionare a call center-ului.
Petentul va telefona la un număr fix spaniol, apelul va fi preluat de către Ambasadă şi transferat operatorilor instruiţi să dea răspunsuri pe tema restricţiilor impuse pe piaţa muncii spaniole, potrivit lui Mihaela Nica.
"Discutând despre abuzuri, în primul rând, recomand tuturor cetăţenilor români să se informeze şi să înţeleagă clar că toţi au drept de muncă în Spania. Să-şi evalueze corect situaţia şi să identifice categoria în care se află, pentru a şti exact care le sunt drepturile şi ce demersuri trebuiesc făcute pentru a accede pe piaţa muncii, în Spania.
"De aici, încolo, putem discuta despre un abuz. Le recomand să nu accepte un refuz verbal, din partea unui funcţionar de ghişeu; să solicite o întâlnire cu un funcţionar superior şi o rezoluţie în scris, în cazul în care i se refuză un drept, de care, informat fiind, ştie că poate beneficia", a mai spus ataşatul de muncă din Ambasada României la Madrid .