Barack Obama insistă pentru campanii electorale transparente
Preşedintele american le-a cerut republicanilor să înceteze blocarea unui proiect de lege care ar limita sumele pe care le pot dona corporaţiile şi sindicatele pentru publicitate în cadrul campaniilor electorale.
19 Septembrie 2010, 10:46
Preşedintele Statetelor Unite ale Americii, Barack Obama, le-a cerut republicanilor, sâmbătă, în mesajul său radio săptămânal să înceteze blocarea unui proiect de lege care ar limita sumele pe care le pot dona corporaţiile şi sindicatele pentru publicitate în cadrul campaniilor electorale.
La 21 ianuarie Curtea Supremă a decis să pună capăt unui secol întreg de restricţii aprobând ca marile corporaţii şi sindicatele să poată cheltui bani grei pentru a influenţa alegerile prezidenţiale şi pentru Congres.
"Această decizie a deturnat decenii de lege şi precedente. Le-a dat intereselor speciale puterea de a cheltui fără limite – şi fără a face publice donaţiile – pentru publicitate", a declarat Barack Obama.
El a adăugat că acum, în apropierea alegerilor, aceasta nu mai este doar o teorie.
"Vedem cât de distructivă a devenit pentru democraţia noastră. Nu ştim cine este în spatele publicităţii şi cine plăteşte pentru ea. Chiar corporaţii controlate de entităţi străine pot dona liber pentru a influenţa alegerile", a explicat preşedintele american.
Controlată de democraţi, Camera Reprezentanţilor a adoptat o lege care cere o mai mare transparenţă în privinţa donatorilor.
Republicanii din Senat au blocat-o, însă, şi este puțin probabil ca ea să fie adoptată la timp pentru a avea impact şi în ceea ce priveşte alegerile de la 2 noiembrie când mizele sunt controlul asupra Congresului şi 37 de poziţii de guvernator.
Republicanii au contracarat, prin liderul lor în Senat, Mitch McConnell, care l-a criticat pe preşedintele Obama pentru faptul că ridică pentru a doua oară în patru săptămâni problema unei "legi partizane de campanie" într-un moment în care americanii doresc cu disperare ca Washington-ul să se concentreze asupra economiei şi creării de locuri de muncă.