Anul trecut, trei din zece apeluri telefonice necunoscute au fost fraude
Specialiştii în securitate cibernetică notează faptul că hackerii pot folosi diverse programe, care generează aleatoriu numere de telefon.
Articol de Cristian Bâcâin, 16 Decembrie 2024, 10:19
Trei din zece apeluri telefonice necunoscute au fost fraude, anul trecut - arată datele unui producător de soluţii antivirus. Statisticile arată că, astfel de tactici au fost folosite cel mai mult în ţări precum Germania - 19 la sută, şi Franţa - 18 la sută. În România sunt şi ele întâlnite.
Reporter: Pe lista exemplelor de apeluri telefonice înşelătoare se află escrocherii prin impersonare, adică: hoţii pretind că sună de la o agenţie de stat, o bancă, poliţie sau o altă autoritate să vă anunţă că datoraţi bani sau că trebuie să verifice informaţii personale sensibile, înşelătorie de tip suport tehnic - atunci hoţii cibernetici solicită acces la calculatorul personal, escrocherie cu investiţii, în care se promit câştiguri uriaşe în urma unei oportunităţi de investiţii sau sau aflaţi că aţi câştigat un premiu inexistent.
Potrivit datelor, escrocheriile au crescut cu peste 500 la sută anual, iar sumele pierdute au depăşit două mii de euro de persoană.
Probabil vă întrebaţi cum fac rost hoţii de numerele de telefon. Specialiştii în securitate cibernetică notează faptul că hackerii pot folosi diverse programe, care generează aleatoriu numere de telefon.
Aceştia mai pot copia din conturile de social media datele personale lăsate la vedere ori pot cumpăra baze de date furate de pe internet de la diverse companii cu securitate slabă.
Specialiştii în securitate cibernetică ne recomandă ca pentru a evita să pierdem timp sau bani să fim atenţi la ce număre de telefon ne apelează şi să ţinem cont de avertizările oferite de operatorul de telefonie mobilă, deoarece companiile au la dispoziţie diverse mijloace pentru a evalua probabilitatea ca un apel să fie o înşelătorie.
Să folosim, mai ales în această perioadă de sărbători, metode sigure de plată prin platforme recunoscute şi să nu salvăm date sensibile, cum ar fi PIN-ul cardului sau parolele, pe e-mail sau telefon.