Anchete la Roma în cazul accidentului avionului Carpatair
Patru anchete sunt în desfăşurare la Roma după accidentul de sâmbătă seară, în care a fost implicat un avion al companiei Carpatair.
Articol de Elena Postelnicu, Corespondent RRA în Italia, 04 Februarie 2013, 19:17
Vremea nefavorabilă şi o pistă de aterizare cu probleme ar fi posibilele cauze ale incidentului luate în calcul de anchetatori în cazul accidentul în care a fost implicat un avion al companiei Carpatair.
Compania Carpatair s-a confruntat în ultimii patru ani cu o serie de avarii la aparatele cu care operează, iar situaţia sa economică este îngreunată de pierderi de 8,5 milioane de euro doar în 2011.
Contractul cu Alitalia este pus acum sub semnul întrebării, inclusiv la presiunea sindicatelor italiene, care ameninţă cu o grevă de 24 de ore.
Potrivit ultimelor investigaţii, comandantul aeronavei nu ar fi fost avertizat asupra condiţiilor meteorologice neprielnice pentru aterizare şi nici de faptul că o parte dintre pistele aeroportului sunt închise sau se află în reparaţii.
O altă ipoteză, negată însă de compania Alitalia, parteneră Carpatair, ar fi aceea că pilotul nu ar fost profesionist.
La baza acestei presupuneri stau declaraţiile pasagerilor, care s-au plâns de comportamentul echipajului de la bord, că nu ar fi ştiut să acţioneze în momentul impactului şi al panicii create ulterior.
Sindicaliştii sunt împotriva acordurilor dintre Alitalia şi alte companii aeriene
Cei mai înverşunaţi împotriva acestor acorduri dintre Alitalia şi alte companii aeriene din estul Europei sunt sindicaliştii, nu atât pentru experienţă sau profesionalism, cât pentru faptul că de doi ani, Alitalia îşi disponibilizează angajaţii şi optează pentru personal român sau slovac.
Pe de altă parte, potrivit sindicaliştilor, nu este asigurată astfel securitatea pasagerului, care cumpără un bilet Alitalia şi se trezeşte într-un avion al unei companii străine low-cost.
Tocmai de aceea, Marco Veneziani, secretar naţional al sindicatului din transporturi OYL, a făcut mai multe reclamaţii la Agenţia Naţională a Securităţii Zborurilor, ultima în ianuarie.
"Am solicitat o intervenţie pentru a controla nivelul de securitate al companiei Carpatair, deoarece a avut deja patru incidente. Sâmbătă seară, pilotul trebuia să nu aterizeze, trebuia să meargă pe un alt aeroport. Când nu există siguranţă la aterizare, mai bine să alegi o altă pistă" a mai spus Marco Veneziani, secretar naţional al sindicatului din transporturi OYL.