Ancheta privind influenţarea alegerile prezidenţiale din SUA
Un fost coordonator al campaniei electorale a preşedintelui Donald Trump, Paul Manafort, a fost inculpat în cadrul anchetei privitoare la influenţa Rusiei în alegerile din SUA.
Articol de Florin Lepădatu, 31 Octombrie 2017, 07:33
Un fost coordonator al campaniei electorale a preşedintelui american, Donald Trump, Paul Manafort, a fost inculpat în cadrul anchetei cu privire la eforturile Rusiei de a influenţa alegerile prezidenţiale din SUA şi posibile legături dintre Moscova şi echipa lui Trump.
Un al treilea fost membru al echipei de campanie a lui Donald Trump a recunoscut că a minţit în declaraţiile date anchetatorilor FBI.
Doina Saiciuc transmite din Washington: "Fostul şef de campanie al preşedintelui Trump, Paul Manafort, şi asociatul său de afaceri Rick Gates pot primi zeci de ani de detenţie şi potenţiale amenzi de milioane de dolari, dacă vor fi condamnaţi pentru toate cele 12 capete de acuzare, între care acela că ar fi conspirat împotriva SUA şi ar fi spălat zeci de milioane de dolari, pentru a-şi cumpăra proprietăţi şi bunuri în SUA.
Procurorii acuză că Manafort şi Gates au lucrat ca agenţi neînregistraţi pentru Guvernul Ucrainei şi Partidul Regiunilor, partidul pro rus condus de fostul preşedinte Ianukovici între 2010- 2014, un apropiat al preşedintelui Putin.
Tot ieri, pe de altă parte, procurorul special Robert Maler a spus că George Papadopoulos, un fost consilier de politică externă în campania Trump, a pledat vinovat pentru a fi miniţit FBI-ul cu privire la contactele sale cu intermediari ruşi.
El s-ar fi întâlnit cu un intermediar rus, pentru a discuta materiale compromiţătoare despre Hillary Clinton, rivala în alegeri a lui Donald Trump.
Este primul caz adus în curtea federală care citează interacţiuni între asociaţii campaniei Trump şi intermediari ruşi în timpul campaniei prezidenţiale de anul trecut.
Preşedintele Trump s-a distanţat rapid de acuzaţiile aduse lui Manafort, iar purtătoarea sa de cuvânt Sarah Huckabee Sanders a minimalizat în conferinţa sa de presă rolul lui Papadopoulos în campanie."
Tot luni, reprezentanţi ai companiei Facebook au declarat că, de-a lungul unei perioade de doi ani, persoane din Rusia au publicat pe reţeaua de socializare peste 80.000 de postări menite să influenţeze politica SUA şi că respectivele postări ar fi putut fi văzute de 126 de milioane de americani.