Transportatorii propun amenzi conforme "cu gravitatea faptei"
Transportatorii de marfă spun că ajustarea amenzilor în funcţie de gravitatea abaterii a fost convenită prin protocolul semnat încă din luna mai cu fostul ministru Relu Fenechiu.
Articol de Alex Lancuzov, 12 Decembrie 2013, 18:29
Confederaţia Naţională Rutieră cere ministrului transporturilor Ramona Mănescu ca, până pe 18 decembrie, să modifice legislaţia privind transporturile rutiere.
În principal, transportatorii vor să se ajusteze amenzile rutiere în funcţie de gravitatea faptei.
În caz contrar, ameninţă să declanşeze un alt protest de amploare, după cel de luni, prin care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de majorarea accizei la carburanţi cu şapre eurocenţi.
Comisia de dialog social de la Ministerul Transporturilor s-a declarat de acord cu propunerea Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri de diminuare a amenzilor cu până la 50%.
Transportatorii de marfă spun că ajustarea amenzilor în funcţie de gravitatea abaterii a fost convenită prin protocolul semnat încă din luna mai cu fostul ministru Relu Fenechiu şi prin aceste modificări nu vor mai exista sancţiuni de până la 30.000 de lei pentru depăşirea tonajuluicu doar câteva sute de kilograme.
Totodată, ei aşteaptă ca, până pe data de 18 decembrie, să fie publicate şi modificările legii transporturilor, prin care să se reglementeze mai bine activitatea operatorilor.
În caz contrar contrar, Confederaţia Rutieră, care reprezintă aproape 40% din piaţa de profil, va organiza proteste la care vor participa şi şoferii de TIR-uri care acum nu sunt plecaţi în curse internaţionale.
Returnarea accizei către transportatori
O altă problemă a transportatorilor este acciza la motorină, care i-ar putea dezavantaja pe operatorii interni în raport cu firmele din străinătate.
Preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere, Augustin Hagiu, spune că nu are încredere în varianta amânării cu 3 luni a accizei.
"Nu credem în acest mesaj ciudat, am trimis pe cineva la comisie să îi întrebe pe cei de acolo dacă sunt de acord să se aplice diferenţiat creşterea respectivă.
"Trebuie să ne asumăm să colectăm bani altfel şi nu să punem taxe peste taxe, în principal la un sector de activitate care deja ţine prea mulţi în spate", spune Augustin Hagiu.
Iar în situaţia în care acciza la motorină va fi până la urmă introdusă, Augustin Hagiu propune returnarea accizei către transportatorii care dovedesc că au alimentat din economia reală.
"Există o practică la nivel internaţional şi european pe această zonă, foarte multe ţări returnează acciză şi prin asta practic au reuşit să îşi crească veniturile la bugetul de stat", spune Augustin Hagiu.
Poliţia Rutieră a anunţat că, la protestul de luni organizat pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ şi eliminarea accizei la carburanţi, au participat peste 500 de camioane care au îngreunat circulaţia pe principalele artere din ţară.