Responsabilitatea socială "instrument de poziţionare strategică"
Un studiu recent realizat arată că două treimi dintre companii alocă pentru un proiect de responsabilitate socială corporativă cel mult zece mii de euro.
27 Mai 2013, 17:51
Zece mii de euro este valoarea medie a unui proiect de responsabilitate socială corporativă în România, iar jumătate din companii au în 2013 acelaşi buget ca anul trecut pentru activităţile sociale în care se implică.
Un studiu recent realizat de CSM media.ro şi firma Ernst & Young România relevă că 66% dintre companiile intervievate spun că valoarea medie a unui proiect nu depăşeşte zece mii de euro şi doar 16% au avut un buget cu 5 până la 10 procente mai mare.
Cele mai multe companii se orientează spre proiecte de educaţie şi sănătate, mai arată primul studiu dedicat domeniului de responsabilitate socială corporativă din România, privit ca instrument de poziţionare strategică a firmelor.
Peste 12 mii de voluntari din mediul de afaceri, din trei sute de companii, care au prestat peste 96 de mii de ore de muncă voluntară cu o valoare ce depăşeşte un milion cinci sute de mii de lire sterline şi sute de mii de oameni din comunităţi de pe tot cuprinsul Marii Britanii ajutaţi.
Totul într-o singură zi: pe 17 mai, ziua numită "Dăruieşte şi Câştigă".
Măsuri pentru afaceri responsabile
Este doar un exemplu de ceea ce înseamnă responsabilitate socială corporativă, dincolo de definiţia propusă de Comisia Europeană, ca parte a unui pachet de măsuri pentru afaceri responsabile.
Mai pe româneşte: ce poate face o companie - mică, medie sau mare - pentru societate.
Din punctul de vedere al Comisiei Europene, companiile ar trebui să aibă bine definit un proces pentru integrarea în operaţiunile lor de afaceri a drepturilor omului în ce priveşte domeniul social, de mediu, etică precum şi îngrijorările consumatorilor.
Un alt exemplu, compania americană Häagen-Dazs care a sensibilizat opinia publică reuşind să strângă 7 mii de dolari în două zile într-un mod simplu şi ingenios: ca urmare a ritmului alarmant în care dispar albinele, cu efecte grave asupra lanţului trofic, compania de îngheţată a creat un microsite cu scopul de a-i face pe oameni mai conştienţi în legătură cu acest subiect.
După care a lansat o campanie modestă pe Tweeter, rezultatul fiind cel menţionat: 7.000 de dolari donaţi pentru cercetări legată de această problemă.
În România, lucrurile sunt încă undeva la începuturi, dar studiul realizat de Ernst&Young arată că 67% dintre respondenţi cred că interesul pentru responsabilitatea socială corporativă a crescut în ultimele 12 luni.