Privatizarea CFR Marfă, "în responsabilitatea guvernului"
În Hotărârea CSAT referitoarea la strategia de privatizare a CFR Marfă se precizează că procedura este "în responsabilitatea ministerului transporturilor şi a guvernului României".
Articol de Sorin Solomon, 31 Iulie 2013, 15:11
Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, aprobată în şedinţa din 5 februarie, referitoarea la strategia de privatizare a CFR Marfă a fost făcută publică, fiind postată pe siteul Administraţiei Prezidenţiale.
Documentul respectiv, intitulat "Hotărâre referitoare la proiectul de hotărâre a guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia", cuprinde trei articole.
Hotărâre CSAT de privatizare CFR Marfă |
Articolul 1 prevede că CSAT avizează proiectul de hotărâre a guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, nr. DSN1/192, din 31.01.2013, iar articolul 2 stipulează că modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României.
La articolul 3 hotărârea CSAT prevede: 'Ministerul Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă 'CFR Marfă' SA, pe toată durata de existenţă a acesteia, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare, protocoalelor şi acordurilor naţionale şi internaţionale (nevoile de apărare ale ţării; transportul trupelor şi materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamităţi naturale, situaţii de criză şi de război sau alte situaţii deosebite; angajamentele asumate de România prin Tratatul Atlanticului de Nord; convenţiile încheiate cu SUA)'.
Contactat de Agerpres, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea, a precizat că respectiva hotărâre a fost desecretizată pentru a nu exista dubii pe respectiva temă.
"Ca să nu existe dubii: domnul prim-ministru Victor Ponta a participat la această şedinţă a CSAT, la fel cum au participat toţi miniştrii care sunt membri CSAT. Nu au existat absenţi, iar decizia (privind privatizarea CFR Marfă - n.r.) a fost votată cu unanimitate", a spus Bogdan Oprea.
Anterior, Preşedinţia a susţinut, prin intermediul purtătorului de cuvânt Bogdan Oprea, că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei, în timp ce Executivul consideră, că lipsa unei poziţii a Consiliului, în cazul contractului de privatizare a CFR Marfă, va duce la blocarea privatizării.