Privatizarea CFR Marfă, în dezbatere publică
În luna august, ministrul transporturilor anunţa că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.
Articol de Cristian Bâcâin, 25 Septembrie 2012, 09:15
După Oltchim, alte două companii de stat cu datorii la buget urmează să fie privatizate.
Este vorba despre CFR Marfă şi Tarom.
Ministerul transporturilor organizează marţi, o dezbatere publică privind proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a Companiei CFR Marfă.
În proiectul de act normativ se spune că ministerul transporturilor va fi mandat să vândă integral acţiunile deţinute la CRF Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR S.A.
În luna august, ministrul transporturilor a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.
Rezolvarea de către ministerul transporturilor şi Infrastructurii a disfuncţiilor sistemului de transport, care sunt în contradicţie cu liberalizarea pieţei, este obligatorie înainte de privatizarea CFR Marfă, susţine însă Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România, organizaţie ce reprezintă aproximativ 95% din piaţa de transport feroviar de marfă.
În acest mod, ar fi eliminată posibilitatea ulterioară de concurenţă discriminatorie în piaţa de transport şi de transformare a unui monopol de stat actual într-un monopol privat în viitor.
În altă ordine de idei, ministerul transporturilor a început, luni, interviurile pentru selectarea consiliului de administraţie de la Tarom pe baza listelor furnizate de consultanţi.
Procesul este în plină desfăşurare, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Cristina Savu.
Până la sfârşitul săptămânii va fi desemnat şi directorul general la Tarom.
Ministrul transporturilor vrea ca până la sfârşitul anului să privatizeze 20% din compania Tarom şi aşteaptă din partea noilor manageri o strategie pentru vânzarea acţiunilor.