Prima locomotivă electrică modernizată cu fonduri prin PNRR urmează a fi testată
Prima locomotivă electrică din cele 55 care sunt modernizate prin PNRR este gata şi urmează să fie testată şi autorizată pentru punerea în circulaţie.
Articol de Radio România Actualităţi, 14 August 2024, 19:08
Prima locomotivă electrică din cele 55 care sunt modernizate prin PNRR este gata şi urmează să fie testată şi autorizată pentru punerea în circulaţie, în acest an, a anunţat Ministerul Transporturilor.
Cătălin Purcaru ne spune ce dotări noi vor avea locomotivele şi garniturile de tren reabilitate cu fonduri europene: ”Locomotivele vor fi dotate cu sistemul tehnic european de control al trenurilor, cu închiderea ușilor din cabină și vor putea atinge viteze de 160 km/oră. 19 dintre locomotivele reabilitate vor fi colantate cu imaginea unor personalități istorice ale României.
Planul de modernizare a garniturilor feroviare presupune și o schemă unitară de vopsire pentru întreg lotul, dar și pentru 139 de vagoane de dormit cuşetă, restaurant, bistro și clasă, reabilitate cu fonduri europene nerambursabile. De asemenea, investiția prevede și achiziția de 16 locomotive noi, 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen și conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice. Suma totală aprobată din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru modernizarea materialului rulant este de peste 400 de milioane de euro la care se adaugă partea de cofinanțare.”
De altfel, guvernul a aprobat astăzi, şi modernizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară pentru câteva zeci de staţii de cale ferată aparţinând Regionalelor CFR Galaţi, Iaşi şi Cluj. Fondurile vin atât de la Uniunea Europeană cât şi de la Ministerul Transportuilor şi Compania Naţională de Căi Ferate.”/editor Florin Lepadatu/