Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, în creştere
Valoarea pieţei româneşti a bunurilor de folosinţă îndelungată a fost trimestrul trecut la 449 miloane de euro, o contribuţie având-o vânzările de frigidere şi aparate de bucătărie
Articol de Daniel Neguţ, 17 August 2015, 16:31
Românii au menţinut trendul de creştere a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată şi în trimestrul al doilea din acest an, cumpărând mai ales produse electrocasnice - arată un studiu realizat de Compania de consultanţă GfK, dat publicităţii astăzi.
Valoarea pieţei româneşti a bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns, trimestrul trecut, la 449 miloane de euro, o contribuţie însemnată având-o vânzările de frigidere şi aparate de bucătărie, care au impulsionat piaţa electrocasnicelor.
Cumpărătorii au fost interesaţi preponderent de storcătoarele de fructe şi legume, de blendere şi roboţi de bucătărie.
Cel mai mult au crescut însă vânzările micilor aparate de îngrijire personală, semn că româncele mai ales s-au pregătit din vreme pentru sezonul estival.
Pe de altă parte, creşterea sectorului de telefoane inteligente şi accesorii a compensat din plin scăderea vânzărilor de telefoane mobile clasice, ceea ce arată că tehnologiile moderne sunt extrem de apreciate în România.
Cu toate acestea, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, după evoluţii foarte bune în trecut, în schimb, laptopurile şi-au menţinut evoluţia pozitivă a vânzărilor.
O modificare suprinzătoare a trendului, în sens negativ însă, a fost consemnată la categoria produselor electronice, scăzând cu peste 3% în al doilea trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2014.
Acest lucru nu a împedicat însă ca în total piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată să înregistreze o creştere trimestrială de 6,4%.