"Performanţele obraznice" ale Dacia salvează Renault
Vânzările Dacia din Europa salvează rezultatele grupului Renault, iar performanţele "obraznice" ale mărcii româneşti se datorează succesului modelelor Sandero şi Duster, comentează publicaţia La Tribune.
Articol de Sorin Solomon, 21 Februarie 2011, 10:59
Rezultatele grupului Renault sunt salvate de vânzările de autoturisme Dacia, iar performanţele "obraznice" ale mărcii româneşti se datorează succesului modelelor Sandero şi Duster, comentează publicaţia La Tribune.
"Rezultatele Dacia le salvează pe cele ale Renault, ceea ce este îngrijorător. Marca românească a depăşit luna trecută 20.000 de înmatriculări de automobile noi în Europa. Cota de piaţă s-a apropiat de 2%. Dacia nu este departe de Seat, şi nici chiar de Hyundai.
"Franţa a absorbit 38% din înmatriculările europene ale mărcii. Nu este rău pentru o maşină care, iniţial, nu era destinată comercializării în Europa de Vest", titrează La Tribune într-un articol intitulat "Obraznicul succes al Dacia în Europa".
Publicaţia subliniază că întârzierile în livrarea Duster-ului sunt în continuare ridicate, iar cererea pentru acest model este puternică.
Înmatriculările Dacia au crescut cu 18,7% în Europa, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, una dintre cele mai "frumoase" dinamici de pe piaţă, notează La Tribune.
În schimb, înscrierile în circulaţiei ale mărcii Renault au coborât cu 8,9%.
Scăderea poate fi atribuită performanţelor slabe ale pieţei spaniole, pe care grupurile franceze ocupă o cotă importantă.
Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile pe primul loc al vânzărilor în UE, pe luna ianuarie 2011, s-a situat grupul Volkswagen cu vînzări de peste 237.000 de unităţi vândute şi cu o cotă de piaţă de 22,1%.
Pe locul secund se află PSA ( Peugeot Citroen) cu vânzări de 145.472 de unităţi, iar Renault, împreună cu Dacia a avut vânzări de 110.132 de maşini vândute şi o cotă de piaţă de 10,3 %.