La mâncare nu renunţăm
Ofertele speciale sunt cele mai vânate ocazii pentru a ne umple frigiderele pe timp de criză
Articol de Ionuţ Dragu, 01 Iulie 2009, 12:04
Potrivit unui studiu realizat de GfK România, lactatele, pastele făinoase sau cafeaua sunt nelipsite din bucătăria românului.
Piata bunurilor de larg consum şi-a pastrat, în primul trimestru al anului, cresterea de 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
O schimbare se simte la produsele non-alimentare de bază (detergenţi, pastă de dinţi, şampon etc). Chiar dacă se cumpară la fel de mult, drumurile la magazin s-au rărit.
Consumatorii cei mai sensibili la fluctuaţiile de preturi sunt cei din Moldova, pe când cei din Bucureşti se plasează pe un trend ascendent.
De asemenea, consumatorii s-au orientat din ce în ce mai mult către alte formate ale comertului modern, ofertele speciale fiind la mare cautare.
Supermarketurile de cartier, dar şi magazinele traditionale au fost cele mai afectate de criză, volume de vânzări sunt în usoară scădere faţă de perioada precedentă.
Printre familiile cele mai afectate de creşterea preţurilor, se numără cele cu un venit mic sau mediu şi vârsta cuprinsa între 40 - 49 ani. De partea cealaltă, există familii care, în actualul context economic, consumă mai mult. Aceştia fac parte din categoria celor cu venituri mari, iar capul familiei are studii universitare.