Înmatricularea de maşini noi, "în scădere în UE"
Anul trecut înmatriculările de maşini noi din spaţiul comunitar au scăzut uşor, cu 1,7%, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
17 Ianuarie 2012, 12:58
În decembrie 2010, înmatricularea de maşini noi la nivelul Uniunii Europene a scăzut cu 6,4%.
La nivel general, anul trecut înmatriculările de maşini noi din spaţiul comunitar au scăzut uşor, cu 1,7%.
Potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, în 2011cele mai multe înmatriculări au fost făcute în luna martie iar cele mai puţine, în luna august.
Asociaţia precizează că volumul înmatriculărilor de autovehicule noi în Uniunea Europeană scade constant din 2007.
Foto: acea.be.
În comparaţie cu media europeană, piaţa românească s-a contractat mult mai accentuat: s-au înmatriculat în 2011 80.000 de maşini noi, adică cu 13,6% mai puţine decât în anul 2010.
Datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile relevă faptul că şi alte pieţe au înregistrat scăderi mari: Spania - aproape 18%, Italia - 11%.
Singura excepţie a fost Germania, care este de altfel şi cea mai mare piaţă europeană, cu aproape 9% mai multe maşini noi înmatriculate anul trecut faţă de 2010.
Foto: acea.be. Click pe imagine pentru mărire
Într-un clasament pe mărci, Volkswagen a înregistrat cele mai multe unităţi noi înmatriculate, la polul opus fiind Mazda, cu o scădere de 25.5% şi Honda, cu 20.1%.
Potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, înmatriculările Dacia au scăzut cu cinci procente în 2011, producătorul de la Mioveni anunţând puţin peste 259.000 de unităţi înmatriculate.
Foto: acea.be. Click pe imagine pentru mărire.
Dacia anunţă că vânzările au crescut în 2011
Producătorul de la Mioveni anunţă că în 2011 a vândut 343 233 de vehicule, foarte aproape de nivelul record înregistrat în anul 2010.
Potrivit datelor, aproape jumătate din totalul vânzărilor au fost realizate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto naţional.
Creşteri record ale vânzărilor au fost înregistrate şi pe plan internaţional, unde au fost vândute peste 312 000 de unităţi.
Franţa rămâne prima piaţă de export pentru Dacia, cu o cotă de piaţă de 3,5 %, urmată de Germania.
O creştere importantă a vânzărilor Dacia, cu 15 %, a fost înregistrată şi în Italia.
Alte pieţe externe importante pentru Dacia anul trecut au fost Maroc, Turcia şi Algeria.