EUROSTAT: România, cea mai mică rată de vânzări online din UE
Rata vânzărilor online este influențată și de competențele digitale ale populației, iar aici vedem că România deține cea mai mică rată a cetățenilor cu competențe digitale de bază, în speță 28% pentru segmentul cuprins între 16 și 74 de ani.
Articol de Bogdan Isopescu, 27 Februarie 2024, 18:13
România are cea mai mică rată de vânzări online din întreaga Uniune Europeană, arată date ale statisticii comunitare. Țara noastră deține și cel mai mic procent al persoanelor cu abilități digitale - transmite corespondentul RRA Bogdan Isopescu.
Datele Eurostat centralizate pentru anul 2022 arată că întreprinderile europene au realizat vânzări online în proporții de 22,9 procente din totalul vânzărilor. E
ste o creștere modestă față de anul anterior, de doar 0,1 procente.
Cotele variază printre statele membre. Lituania deține cea mai mare cotă, de peste 38 de procente, urmează Danemarca, unde companiile au realizat online aproape 37% din totalul vânzărilor. La polul opus se află România, cu doar 13 procente, Luxemburg - 13,4 și Bulgaria - cu puțin peste 15%. R
ata vânzărilor online variază și în funcție de mărimea companiei. Aproape 46% din companiile mari au fost angajate în vânzări online, 30% dintre cele medii și doar 20,8 procente dintre companiile mici.
Rata vânzărilor online este influențată și de competențele digitale ale populației, iar aici vedem că România deține cea mai mică rată a cetățenilor cu competențe digitale de bază, în speță 28% pentru segmentul cuprins între 16 și 74 de ani.
La polul opus este Olanda, cu 83 de procente.