Consiliului Concurenţei amendează 13 agenţii de turism
Consiliul Concurenţei a anunţat, luni, că a sancţionat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism cu amenzi în valoare circa 11,5 milioane de lei.
Articol de Florin Lepădatu, 15 Ianuarie 2019, 08:40
Turiştii îşi pot recupera în instanţă banii pierduţi, folosindu-se de decizia Consiliului Concurenţei, care a descoperit că 13 agenţii de turism au format un cartel care a dus la scumpirea produselor turistice în perioada 2013-2016, au declarat, pentru Agerpres, reprezentanţii instituţiei de concurenţă.
"Conform directivei privind acţiunile în despăgubire, clienţii afectaţi de o practică anticoncurenţială pot acţiona în instanţă pentru a cere despăgubiri, folosindu-se de decizia Consiliului Concurenţei", au spus oficialii autorităţii.
Consiliul Concurenţei a anunţat, luni, că a sancţionat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism cu amenzi în valoare circa 11,5 milioane de lei, pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism.
Astfel, în perioada iunie 2013 - septembrie 2016, un număr de 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor sau a pachetelor turistice comercializate.
Din totalul amenzilor de 11,5 milioane de lei, cea mai mare sancţiune a fost aplicată Touring Europabus România, în valoare de 5,397 milioane lei, urmată de Prestige Tours International (2,139 milioane lei), Paralela 45 Turism (1,723 milioane lei), Eximtur (685.116 lei), Happy Tour (519.597 lei), Aerotravel (400.754 lei), Prompt Service Travel Company (186.084 lei), Nova Travel (124.616 lei), Fibula Air Travel (88.310 lei), Tez Tour (55.930 lei) şi Rezeda World Travel (28.780 lei).
Consiliul Concurenţei precizează că agenţia Christian '76 Tour S.R.L. a aplicat la programul de clemenţă, oferind dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale, şi a primit imunitate la amendă.
În plus, companiile Aerotravel, Eximtur, Fibula Air Travel, Nova Travel, Paralela 45 Turism, Prompt Service Travel Company, Rezeda World Travel, Tez Tour, Touring Europabus România au recunoscut participarea la practică anticoncurenţială şi au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de bază al amenzii.
În cadrul aceleiaşi investigaţii, Consiliul Concurenţei a sancţionat ANAT cu 53.304,02 lei deoarece, în perioada septembrie 2012 - aprilie 2016, a interzis membrilor săi care operau ca revânzători pentru produse turistice şi/sau pachete de servicii turistice, să acorde clienţilor reduceri sub forma cedărilor unei părţi din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice.
Consiliul Concurenţei consideră că este foarte important să fie acoperit complet riscul turistului, iar, la acest mecanism de despăgubire/de garanţii, agenţiile de turism trebuie să participe proporţional cu riscul asigurat, respectiv cu avansul primit de la client.