Radioul public rămâne în topul preferinţelor românilor
16 Ianuarie 2012, 18:04
Rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, desfăşurat la nivel urban, în perioada 21 octombrie – 21 decembrie 2011, menţin poziţia posturilor Radioului public în topul preferinţelor cetăţenilor români.
Deşi se observă o uşoară scădere a numărului total de persoane care ascultă radioul cel puţin un sfert de oră pe zi, faţă de valul precedent – de la 7.230.700 de ascultători în vară, la 7.169.300 în toamnă (-61.400) - posturile Radio România înregistrează creşteri pe anumiţi indicatori.
La nivel Urban:
Radio România Actualităţi îşi menţine numărul mediu zilnic de ascultători faţă de valul precedent (aprox. 1.230.000). În ceea ce priveşte cota de piaţă, RRA creşte de la 12,1% în valul precedent la 13,8% în toamnă (+1,7%). Nivelul acestor indicatori îl plasează în topul posturilor preferate de ascultători, pe locul al doilea la nivel urban.
În ciuda uşoarei scăderi a întregii pieţe, Radio România Cultural îşi menţine numărul mediu zilnic de ascultători, precum şi cota de piaţă de 1% (125.000 de ascultători).
Radio România Antena Satelor înregistrează creşteri ale indicatorilor în valul al treilea din 2011, faţă de cel precedent din acelaşi an, având un număr mediu zilnic de ascultători de 227.300 (+16.700) şi o cotă de piaţă de 2,6% (+0,4%).
Radio România Regional îşi menţine atât numărul mediu zilnic de ascultători, cât şi cota de piaţă de 6,5% (786.600 ascultători), comparativ cu valul precedent.
Pe ansamblu, Radioul Public înregistrează o uşoară creştere a numărului mediu zilnic de ascultători, de la 2.363.500 la 2.371.200 ascultători (+7.000). Cota de piaţă cumulată a posturilor Radio România în mediul urban creşte de la 21,7% la 23,9%, Radio România rămânând principalul actor pe această piaţă.
În Bucureşti:
Radio România Actualităţi are 222.300 ascultători în medie zilnic în ultimul sondaj din 2011, menţinându-şi poziţia de lider de audienţă, cu o cotă de piaţă de 14,7%, la o diferenţă de 2 procente faţă de următorul post de radio din clasament.
Radio România Cultural înregistrează creşteri semnificative ale indicatorilor de audienţă faţă de ambele valuri precedente din 2011: aprox. 29.000 de ascultători în medie zilnic (cu aproape 6000 mai mult decât în valul II) şi 1,4% cotă de piaţă (+0,9% faţă de valul II).
Pe o piaţă care nu constituie o ţintă principală pentru un format precum cel al Radio România Antena Satelor, postul înregistrează, în valul al treilea din 2011, o cotă de aprox. 3% şi un număr mediu zilnic de ascultători de 37.800.
Radio România Bucureşti FM are un număr mediu zilnic de ascultători de 12.500, cu o cotă de piaţă de 0,7% în creştere faţă de valul precedent.
Pe ansamblu, cota de piaţă cumulată a Radioului Public, în Bucureşti, a crescut de la 17,6% în vară la 19,6% în toamna lui 2011, cu un număr mediu zilnic de ascultători de aprox. 300.000.
Studiul Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA) a fost realizat pe un eşantion urban cu un volum de 6,334 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/-1.2%, în Bucureşti realizându-se 1,800 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.3%).