Media de admitere la liceu, "minim 5, din 2015"
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, propune ca legislaţia educaţiei să prevadă grădiniţă obligatorie de la 5 ani din 2015 şi cel puţin media 5 pentru admiterea la liceu.
10 Octombrie 2013, 18:47
Din 2015, grădiniţă obligatorie de la 5 ani, cel puţin media 5 pentru admiterea la liceu şi, de anul viitor, un învăţământ profesional care să înceapă o dată cu clasa a IX-a, nu după terminarea acesteia.
Sunt modificările pe care le anunţă ministrul educaţiei Remus Pricopie, în condiţiile în care acesta doreşte amendarea actualei legi a educaţiei. Declaraţiile au fost primite cu aplauze de profesorii care au participat la prezentarea unui raport al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pe anul şcolar trecut.
Ministrul Remus Pricopie a explicat că 2015 e un termen care permite consultări, iar modificările ar rezolva situaţii pe care le consideră inacceptabile în actualul sistem.
"Nu cred că este corect să se intre la liceu sub nota 5.
"Din 2015 declanşăm acum procesul de consultare, obligativitatea de a începe, de a fi la grădiniţă în grupa mare de la 5 ani vrem s-o introducem din 2015, obligativitatea de a intra la liceu cu minim 5 din 2015", a spus Remus Pricopie.
El a precizat că o altă modificare, legată de cea a păstrării clasei a IX-a la liceu, este începerea învăţământului profesional din clasa a IX-a, nu ca acum, după terminarea acesteia.
O propunere criticată de fostul ministru al educaţiei Daniel Funeriu, care spune, potrivit Mediafax, că aceasta transmite un mesaj devastator şi anume că şcolile profesionale sunt destinate celor care nu intră la liceu, scăzând prestigiul acestora.
Notă minimă pentru admitere
În opinia lui Cristian Hatu, coordonator de programe la Centrul Educaţia 2000, stabilirea unei note minime pentru admiterea la liceu este un lucru bun, dar astfel de măsuri administrative nu duc la îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte calitatea pregătirii elevilor.
"Dacă nu apar şi câteva schimbări curriculare de substanţă, nu o să vedem diferenţe prea mari, hai să spunem la testele internaţionale.
"Deci asta m-aş bucura să aud, că apar schimbări şi pe zona aceasta; ce fac profesorii la clasă, cum le predau elevilor, asta ar fi foarte interesant să se petreacă", a spus Cristian Hatu.
În privinţa unei presupuse scăderi a prestigiului şcolilor profesionale, Cristian Hatu crede că, în teorie, acest lucru ar putea fi luat în considerare, dar practic, ele nu sunt oricum suficient sau în suficiente cazuri conectate la nevoile de pe piaţa muncii.