Platforma SOL
Faceţi cumpărături online din alte ţări europene şi s-a întâmplat să aveţi probleme?
24 Martie 2016, 16:54
Faceţi cumpărături online din alte ţări europene şi s-a întâmplat să aveţi probleme? Pentru aceste cazuri, Comisia Europeană a lansat o nouă platformă care le va permite consumatorilor şi comercianţilor să-şi rezolve online litigiile având ca obiect produse sau servicii achiziţionate pe internet
Soluţionarea alternativă a litigiilor îi ajută pe consumatori să resolve litigii cu comercianţii atunci când se confruntă cu o problemă legată de un produs sau un serviciu achiziţionat, de exemplu în cazul în care un comerciant refuză să repare un produs sau sa opereze o rambursare la care are dreptul consumatorul.
Cazurile sunt soluţionate, în medie, în maximum 90 de zile. Platforma propune doar modalităţi alternative prin care consumatorii îşi pot soluţiona litigiile.
Ea nu va înlocui posibilitatea de a apela la instanţe, procedură care este însă, de obicei, mai costisitoare şi mai lungă.
Principalele caracteristici ale platformei SOL sunt legate de faptul că acesta este uşor de folosit şi poate fi accesată de pe toate tipurile de dispozitive.
Consumatorii pot completa formularul de reclamaţie pe site, în trei etape simple. Le oferă utilizatorilor posibilitatea de a parcurge online întreaga procedură de soluţionare şi este disponibilă în mai multe limbi.
În plus, include un serviciu de traducere care facilitează rezolvarea litigiilor între părţi din ţări diferite.
AUDIO: