Ombudsmanul European
Avocatul Poporului European examinează plângeri cu privire la administrarea defectuoasă în instituțiile Uniunii Europene
Articol de Daniela Vasilescu, 29 Septembrie 2016, 19:10
Plângerile pot fi înaintate de cetățeni ai statelor membre, de rezidenții de pe teritoriul Uniunii ori de asociații și întreprinderi cu sediul în spațiul comunitar. Biroul Ombudsmanului începe investigații după primirea unei plângeri sau din proprie inițiativă. Ca organism imparțial, nu primește instrucțiuni din partea vreunui guvern sau a vreunei alte organizații. Dacă sunteți nemulțumit de activitatea desfășurată de o instituție, un organism, un birou sau o agenție a UE, trebuie, mai întâi, să-i dați posibilitatea de a remedia situația.
Dacă această abordare nu dă rezultate, puteți trimite o plângere Ombudusmanului European. Este necesar să faceți acest lucru în termen de doi ani de la data la care ați constatat situația de administrare defectuoasă. Precizați în plângerea dumneavoastră cine sunteți, care este instituția sau organismul vizatși de ce ați decis să faceți acest demers.
Este bine de știut că puteți solicita ca plângerea să rămână anonimă. Dacă nu se poate ocupa de cazul dumneavoastră, Ombudsmanul vă va indica alte organisme care ar putea să vă ajute.
AUDIO: