Logo-uri de calitate pentru produsele agroalimentare din UE
Uniunea Europeană protejează o serie de produse agroalimentare, acordând astfel o recunoaştere a calitaţii si tradiţiei produsului
Articol de Daniela Vasilescu, 10 Ianuarie 2017, 20:49
Pentru a ajuta la protejarea şi promovarea produselor cu anumite caracteristici legate de originea geografică a acestora, precum şi produsele tradiţionale, Uniunea Europeană a creat logo-uri de calitate. Sistemele de calitate europeană au fost realizate pentru recunoaşterea produselor care au o calitate specifică. Astfel, pentru produsele al caror caracter este legat de originea geografică , există două logo-uri: denumire de origine protejată şi indicaţie georgrafică protejată.
Acestea, folosite pe etichetele produselor, arată că alimentele provin exclusiv din Europa, din zone locale recunoscute şi sunt obţinute din ingrediente sau prin metode tradiţionale. De asemenea, mai există un logo care atestă specialitatea tradiţională garantată- acesta identifică produsele cu caracter tradiţional, fără o legătură specifică cu o anumită zonă geografică.
Odată ce denumirea comercială a produsului agricol sau alimentar tradiţional este înregistrată sub una dintre cele trei mărci de calitate, Uniunea Europeană se va asigura că aceeaşi denumire protejată nu va fi folosită de alţi producători. La nivel mondial sunt garantate peste 1.420 de produse tradiţionale, din care Uniunea Europeană deţine 1.404.
AUDIO: