Cum ne ferim de fraudele online?
În perioada Sărbătorilor de Iarnă,mulți europeni aleg să cumpere online produse,dar trebuie să fim atenți la anumite informații pentru a nu fi păcăliți
Articol de Daniela Vasilescu, 10 Decembrie 2015, 18:38
Atunci când comandați produse online citiți cu mare atenție condițiile și alte precizări scrise mărunt.Site-ul de internet de unde alegeți să cumpărăți produse ar trebui să ofere un minimum de informații cerut de legislația Uniunii Europene precum identitatea comerciantului,adresa geografică,modalitatea de plată și de livrare,durata minimă a contractului în cazul achiziționării unui serviciu și perioada de răzgândire.
Reprezentanții Centrului European al Consumatorilor din România spun că un alt aspect important de care trebuie să țineți cont ar fi să nu plătiți niciodată în avans,prin nici o formă de transfer de numerar.În cazul în care intervine vreo problemă nu aveți nici o posibilitate de a recupera banii. Plata cu cardul oferă adesea cea mai mare siguranță.
Conform legislației Uniunii Europene prețul ofertei prezentat la început trebuie să fie și cel final,să includă TVA și alte taxe,precum cele administrative. Atunci când comandați produse online și acestea nu coincid cu ceea ce au promis inițial vânzătorii puteți returna respectivele produse fără nici un motiv în 14 zile.
AUDIO: