Consumatorii de produse online au mai multe drepturi
CE- a aprobat doua propuneri de directivă care să vină în sprijinul conumatorilor
22 Decembrie 2015, 14:19
Cumpăraţi muzică, filme sau haine de pe internet? Trebuie să ştiţi în acest caz că, la nivel European au fost adoptate două propuneri menite să îi protejeze mai bine pe consumatorii care fac cumpărături online în spaţiul comunitar şi, totodată, să permită întreprinderilor să îşi dezvolte vânzările online.
Prin propunerile adoptate de Comisia Europeană consumatorii vor beneficia de un nivel mai ridicat de protecţie şi de o mai mare varietate de produse, la preţuri mai competitive.
Prima propunere adoptată de Comsia Europeană se referă la furnizarea de conţinut digital, de exemplu, muzică în acces streaming. Iar cea de- a doua la vânzarea de bunuri online, de exemplu, cumpărarea de haine pe internet.
Concret, dacă un consumator din România descoperă că un produs pe care l-a cumpărat online în urmă cu mai mult de 6 luni este cu defect şi îi cere vânzătorului să îl repare sau să îl înlocuiască, este posibil să i se ceară să dovedească existenţa defectului respectiv în momentul livrării.
Conform noilor norme propuse, pe toată durata perioadei de garanţie de doi ani, consumatorul va avea dreptul să pretindă măsuri reparatorii fără să trebuiască să demonstreze că defectul exista deja în momentul livrării.
Totodată, dacă o persoană a decărcat un joc şi ulterior a descoperit că acesta nu funcţionează în mod corespunzător nu poate primi în prezent drept compensaţie decât o reducere de preţ aplicabilă pentru alte jocuri descărcate în viitor.
Conform propunerii de directivă, consumatorii vor putea să solicite ca astfel de probleme să fie remediate şi, în cazul în care acest lucru nu este posibil sau nu se realizează în mod corespunzător, vor putea să obţină o reducere de preţ sau să rezilieze contractul iar banii să fie rambursaţi în totalitate.
AUDIO: