Centrul European al Consumatorilor din România
Centrele Europene pentru Consumatorii pot oferi sfaturi oamenilor cu privire la drepturile lor şi informaţii practice atunci când se deplasează prin Uniunea Europenă
24 Septembrie 2015, 15:31
Aţi cumpărat produse expirate sau aparate electrocasnice deteriorate?
Aveţi probleme cu obţinerea rambursării pentru un zbor anulat sau cu înlocuirea unui produs defect din ţări ale Uniunii Europene?
Pentru soluţionarea problemelor apărute puteţi sesiza Centrele Europene pentru Consumatorii.
Centrele Europene pentru Consumatorii pot oferi sfaturi oamenilor cu privire la drepturile lor şi informaţii practice atunci când se deplasează prin Uniunea Europenă- de la închirierea unei maşini, rezervarea unui pachet de vacanţă sau a unui zbor, la comanda unor produse online. ECC România oferă asistenţă consumatorilor în mod gratuit.
Este posibil să existe anumite taxe legate de transmiterea cazului la un organism alternativ de soluţionare a disputelor (unele dintre acestea percep taxe modice), dar numai dacă situaţia o impune şi numai după ce aţi fost informat şi vi s-a solicitat acceptul în acest sens.
Trebuie să ştiţi că reprezentanţii centrelor încearcă găsirea unei soluţii pe cale amiabilă prin contactarea comerciantului, neavând atribuţii de control şi sancţionare. În rezolvarea unui litigiu transfrontalier sunt implicate, de obicei, două Centre Europene, cel care primeşte solicitarea de asistenţă şi cel din ţara în care îşi are sediul comerciantul.
Centrele Europene pentru Consumatori nu pot reprezenta în instanţă consumatroul şi nu pot intrevenii dacă sediul comerciantului este într-o ţară care nu este membră a Uniunii. ECC Romania nu poate prelua cazurile rezidenţilor români împotriva unui comerciant din România.
În acest scop va trebui să vă adresaţi comisariatelor locale pentru protecţia consumatorilor.
Reprezentanţii centrului pot fi contactaţi online accesând adresa www eccromania.ro
AUDIO: