Ce facem dacă nu găsim bagajul după o călătorie cu avionul?
Centrul European al Consumatorilor din România ne oferă sfaturi despre cum putem rezolva această problemă
Articol de Daniela Vasilescu, 29 Octombrie 2015, 19:52
Călătoria cu avionul vă poate crea o serie de neplaceri atunci când bagajele dumneavoastră au fost distruse,pierdute sau au ajuns la destinație cu întârziere.Dacă transportatorul aerian a recunoscut pierderea bagajului sau acesta nu a sosit la destinaţie în termen de 21 de zile, pasagerii au dreptul de a solicita compensaţii. Dacă ați constatat că bagajul dumneavoastră a fost pierdut, a întârziat, sau a fost deteriorat,trebuie să depuneți imediat o reclamație la serviciul specializat din cadrul aeroportului.Aceasta trebuie să conțină datele dvs de identificare, ale zborului și ale bagajului înregistrat, precum și datele necesare identificării acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni).Apoi, transmiteți către compania aeriană o cerere de despăgubire.
Pentru bagajul deteriorat sau distrus reclamația se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii lui.În cazul bagajului pierdut (nu este găsit în 21 de zile de la reclamare) veți primi contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj și a celor de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute. Dacă bagajul întârziat (este găsit și predat în termen de 21 zile) veți o sumă de bani pe care o poți utiliza pentru achiziționarea produselor de strictă necesitate sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziționate de tine pe cont propriu.
Dacă vă aflați în situația în care bagajul este deteriorate sau distrus,primiți contravaloarea obiectelor deteriorate sau distruse.Mai multe informații despre drepturile noastre de consumatori europeni găsiți pe site-ul Centrului European al Consumatorilor din România-http://www.eccromania.ro/RO
AUDIO: