Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Europenii "tot mai dornici să adopte noile tehnologii"

Cetăţenii Uniunii Europene își doresc comunicații mobile cu o lărgime de bandă și mai mare, dar își fac griji cu privire la costuri.

EuranetPlus.

Articol de Arina Petrovici, 15 August 2013, 09:30

Europenii sunt tot mai dornici să adopte noile tehnologii de comunicare, însă ei se gândesc de două ori înainte de a efectua un apel telefonic sau de a se conecta la internet, din cauza costurilor aferente acestor servicii.

Este una dintre concluziile ultimului sondaj realizat la nivelul Uniunii Europene, privind noile abonamente la internet și utilizarea lui pentru efectuarea de apeluri vocale.

Toată lumea foloseşte telefoane mobile, însă doar jumătate dintre ele sunt „inteligente” – arată cel mai recent sondaj Eurostat, dat miercuri publicităţii la Bruxelles.

Audio: Principala problemă a utilizatorilor este viteza traficului pe internet.

Ponderea abonamentelor la telefoane care includ accesul la internet variază de la 55% din numărul total al abonamentelor în Suedia, Danemarca, Marea Britanie, Finlanda, Franța și Olanda, la mai puțin de 35% în Belgia, Grecia, Ungaria, Cipru, România, Bulgaria și Portugalia.

Această rată mai scăzută a deţinătorilor de telefoanele inteligente este caracteristică țărilor în care abonații cu acces la servicii de internet mobil își limitează timpul petrecut online, deoarece își fac griji din cauza cheltuielilor — relevă studiul.

Mai mult decât atât, îngrijorările generate de tarife îi fac pe mai mult de jumătate dintre cetățenii Uniunii Europene să își limiteze numărul şi durata apelurilor efectuate de pe mobil către numere naționale (55%) și internaționale (54%).

Sondaj la nivelul UE, abonamente la internet şi utilizare apeluri vocale (Eurobarometru)

În Grecia, Portugalia, Irlanda şi România, media procentuală a celor care își limitează apelurile naționale este de 75.

Pe de altă parte, accesul la internet de la domiciliu este o realitate pentru aproape trei sferturi dintre gospodăriile din Uniunea Europeană – în creştere cu 5% faţă de anul 2011.

Potrivit Eurostat, distincția între telefonie și utilizarea internetului se estompează rapid: 34% utilizează internetul pentru a efectua apeluri vocale, iar dintre aceștia, 28% - pentru a vorbi gratis cu utilizatorii aceleași rețele sau pentru a efectua apeluri internaționale mai ieftine.

De fapt, sondajul arată că opţiunea - în creştere pentru conexiunea la internet -, manifestată de cetăţenii europeni este direct legată de posibilitatea de a telefona gratis sau la preţuri foarte mici.

Garantarea faptului că așteptările consumatorilor pot fi transformate în realitate la un preț accesibil este unul dintre obiectivele pachetului «Un continent conectat», care va fi prezentat de Comisia Europeană în septembrie - a anunţat vicepreşedintele Neelie Kroes, comisarul responsabil pentru Agenda digitală.

Să mai spunem, la final, că principala problemă a utilizatorilor este viteza traficului pe internet.

Potrivit sondajului, 45% din utilizatorii de internet din Europa ar fi dispuși să își modernizeze sau să îşi schimbe pachetele de internet pentru a beneficia de o viteză de conexiune mai mare.