Reuniunea europeană a consumatorilor, la Bruxelles
Luni și marți, are loc, la Bruxelles, reuniunea europeană a consumatorilor, sub sloganul „Să dăm un sens politicii consumatorilor pentru viitor”.
Articol de Daniela Coman, corespondent RRA în Franța, 01 Iunie 2015, 10:39
Summit-ul european al consumatorilor este un forum anual, care reuneşte decidenţi politici europeni şi internaţionali, reprezentanţi ai Parlamnetului European, autorităţi naţionale din ţările membre, experţi în domeniu, reprezentanţi ai asociaţiilor de consumatori – informează un Comunicat al Comisiei Europene.
De-a lungul anilor, reuniunea consumatorilor a reuşit să se impună ca un eveniment important, ce le-a dat ocazia participanţilor să promoveze interesele celor care cumpără de pe pieţele europene, în cadrul politicilor Uniunii.
Ediţia de anul acesta va avea o agendă a dezbaterilor destul de încărcată: piaţa unică digitală, uniunea energetică, importanţa unei mai bune aplicări a legislaţiei europene, în special în sfera informaticii şi a Internetului, protecţia consumatorilor în gestionarea datoriilor la bănci, pentru a se evita situaţiile de supra-îndatorare.
Audio: Agenda europeana. (Euranet Plus)
Pentru prima dată securitatea cibernetică se află pe agenda Summit-ului Consumatorului, tocmai pentru că numărul infracţiunilor informatice este în continuă creştere.
Răspândirea virusurilor informatice, spargerea reţelelor şi infracţionalitatea cibernetică pot provoca pierderi financiare substanţiale, pot eroda încrederea în serviciile on-line şi pot cauza daune majore economiei Uniunii Europene.
Aproximativ 38% din utilizatorii europeni de internet şi-au modificat comportamentul de teamă că nu au suficientă siguranţă pe internet. Potrivit unui sondaj recent, 18% dintre europenise tem să mai cumparere de pe Internet, iar 15% să efectueze tranzacţii bancare on-line.
În aceste condiţii, Comisia Europeană a conceput o amplă strategie care să protejeze reţelele digitale europene şi să-i apere pe consumatori de infracţionalitatea cibernetică.
Furnizorii de servicii comerciale on-line, băncile şi întreprinderile din sectorul energiei, al transportului şi al asistenţei medicale ar trebui săîşi îmbunătăţească securitatea reţelelor.
Ţările membrevor lucraîmpreună pentru a promova securitatea cibernetică, prin aplicarea legislaţiei existente şi a le garanta consumatorilor o protecţie suplimentară.