Reuniune informală a miniştrilor pentru afaceri martime din UE
La Atena are loc miercuri reuniunea informală a miniştrilor pentru afaceri martime din ţările Uniunii Europene.
Articol de Victor Gheorghe, 07 Mai 2014, 10:52
Principalul subiect de pe ordinea de zi a reuniunii este revizuirea politicii de transport maritim a Uniunii Europene până în 2018 şi Orizonul 2020 ".
De asemenea, este prevăzută şi adoptarea "Declaraţiei de la Atena ".
Reuniunea va fi prezidată de ministrul grec al Afacerilor Maritime , Miltiadis Varvitsiotis. Vor participa vice-preşedintele Comisiei Europene şi comisar pentru transporturi, Siim Kalas şi secretarul generalal al Agenţiei Internaţionale a ONU pentru Transport Maritim , Koji Sekimizu.
Pentru Uniunea Europeană, strategia "Creşterea Albastră" reprezintă o prioritate şi face parte din Stratega Europa 2020 pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii.
Audio: Reuniune informală a miniştrilor pentru afaceri martime din UE.
Comunicarea "Creşterea albastră—Oportunităţi”, lansată de Comisia Europeană la 13 septembrie 2012, vizează dezvoltarea pe termen lung a întregului sector maritim şi identifică cinci domenii în care statele membre ar trebui să investească mai mult pentru a profita de oportunităţile economice oferite de mediul marin: energia marină, acvacultura, turismul marin şi costier, utilizarea resurselor minerale şi a biotehnologiilor marine.
Transportul pe apă reprezintă principalul mijloc de transport pentru importurile şi exporturile Europei.
Comerţul maritim a crescut de patru ori în ultimii 40 de ani. Aproximativ 40% din mărfurile pentru comerţul intern şi 70% din mărfurile destinate comertului extern sunt transportate pe cale maritimă.
Acest sector reprezintă o importantă sursă de locuri de muncă şi de venituri pentru Europa.
În fiecare an, prin porturile europene trec peste 400 de milioane de pasageri şi aproximativ 3,5 miliarde de tone de mărfuri, care sunt încărcate sau descărcate.
Profitând de creşterea rapidă a comerţului international, sectorul transportului maritim de mărfuri din Europa s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani, iar companiile din domeniu au investit sume semnificative în reînnoirea şi extinderea flotelor.
Astăzi există peste 1200 de porturi comerciale, răspândite pe aproape 100 000 de km de coastă şi peste 9 000 de nave comerciale sub steagul UE, însumând aproximativ 240 milioane tone deplasament, aproape un sfert din tonajul mondial.