Reglementări în domeniul transportului rutier de marfă
Eliminarea restricţiilor rămase în domeniul transportului rutier de marfă ar ajuta economia europeană şi ar îmbunătăţi calitatea mediului înconjurător, se arată într-un raport.
Articol de Mihaela Mihai, 16 Aprilie 2014, 10:56
Comisia Europeană propune o simplificare a normelor comunitare în domeniul transportului rutier de marfă. În acest fel, economia europeană ar avea de câştigat.
Solicitarea a fost făcută de vicepreşedintele Comisiei Europene, responsabil cu domeniul transporturilor, Siim Kallas, în urma publicării unui raport privind integrarea pieţei interne a transportului rutier.
Potrivit documentului, eliminarea restricţiilor rămase ar ajuta economia europeană şi ar îmbunătăţi calitatea mediului înconjurător.
În fiecare zi, aproape un sfert din camioanele care circulă pe drumurile Europei sunt goale, fie că se întorc la bază, fie că se află între două transporturi.
În aceste condiţii, deschiderea pieţelor naţionale de transport rutier către o concurenţă mai intensă ar contribui la o mai mare eficienţă prin reducerea numărului de curse goale.
Audio: Reglementări în domeniul transportului rutier de marfă.
Vicepreşedintele Siim Kallas crede că este nevoie de reglementări clare pentru industrie şi, în acelaşi timp, de condiţii de lucru mai bune pentru conducătorii auto.
El este de părere că viitoarea Comisie şi UE pot fi de ajutor prin clarificarea normelor care sunt înţelese, interpretate şi implementate în mod diferit între statele membre.
Prin simplificarea regulilor Uniunea ar avea şi ocazia să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate de acest sector.
Potrivit statisticilor, transportul rutier asigură deplasarea a aproape trei sferturi din mărfurile transportate pe cale terestră în UE, cu o cifră anuală de afaceri de 300 de miliarde de euro. În procente acest lucru înseamnă 2% din PIB-ul Uniunii.
Cifrele mai arată că în domeniul transportului rutier funcţionează aproximativ 600 de mii de companii, dintre care o mare parte sunt IMM-uri, în cadrul cărora lucrează aproximativ trei milioane de persoane.
Dacă nu se iau măsuri - atrage atenţia vicepreşedintele Siim Kallas - transportul rutier se va confrunta cu o lipsă de conducători auto în viitorul apropiat.
În prezent, cei mai mulţi şoferi se apropie de bătrâneţe, iar transportul rutier nu mai este considerat o profesie atractivă.
Condiţiile de muncă sunt percepute ca fiind dificile, iar statele membre nu implementează prevederi sociale în mod consecvent.