Dezbatere pe internet despre digitalizarea sectorului turismului
Web seminarul de miercuri este partea a VI-a şi ultima a unui proiect mai amplu prin care Comisia Europeană îşi propune să sprijine întreprinderile mici şi mijlocii din turism.
01 Aprilie 2015, 10:43
Cetăţenii din UE sunt invitaţi să participe miercuri la un web seminar, o dezbatere pe internet despre digitalizarea sectorului turismului.
Web seminarul de miercuri este partea a VI-a şi ultima a unui proiect mai amplu prin care Comisia Europeană îşi propune să sprijine întreprinderile mici şi mijlocii din turism, care, pentru a rămâne competitive, trebuie să ţină pasul şi să se digitalizeze.
40% din întreprinderile mici şi mijlocii nici măcar nu au intrat în cea de-a II-a fază a digitalizării, nu folosesc reţelele de socializare şi nu ştiu să profite de avantajele aduse de tehnologie, spune Pedro Ortun, director în cadrul executivului comunitar.
Audio: Agenda europeană. (Euranet Plus)
"IMM-urile reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, iar sectorul turismului este al treilea ca importanţă în UE. Sperăm că evenimente ca acesta vor pune în contact oameni care deja folosesc instrumente digitale, le facilităm comunicarea şi îi îndemnăm să facă schimb de experienţă, să îşi îmbunătăţească tehnicile de management, de marketing, să înţeleagă cum să fie mai aproape de distribuitori sau de clienţi. Progresul tehnologic, faptul că oamenii sunt conectaţi în permanenţă prin intermediul internetului şi dispozitivelor inteligente schimbă regulile inclusiv în sectorul turismului, spun organizatorii.
"Telefoanele inteligente au devenit, mai ales pentru tineri, un tovarăş de drum şi sunt utilizate în fiecare stadiu al călătoriei de către turişti. Prin asemenea dispozitive se fac rezervări, dar şi selecţiile itinerarelor. Ulterior, sunt postate comentarii şi sunt făcute recenzii. Un hotel sau o pensiune ar avea, prin urmare, tot interesul să fie prezente în mediul online, cu pagină de internet sau pe reţelele de socializare. Astfel, ar ajunge, fără mari costuri, la grupuri de potenţiali clienţi, fără a investi în publicitate convenţională", a spus Pedro Ortun.
Experţii care găzduiesc web seminarul de miercuri şi invitaţii lor vor analiza modelul comportamental al turistului digitalizat pas cu pas şi vor prezenta strategii de promovare rapidă şi eficientă a afacerilor.