Ascultă Radio România Actualitaţi Live

BRAT și-a desemnat noua conducere

BRAT, organizația esențială pentru asigurarea corectitudinii și a transparenței în media online, outdoor, print și radio, și-a ales noua conducere pentru 2025-2027.

Alegeri BRAT. Foto: BRAT

Articol de Luminiţa Voinea, 21 Martie 2025, 15:24

BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia – organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește peste 150 de membri din industrie (publisheri, clienți, agenții de publicitate, regii de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente) și-a desemnat conducerea pentru perioada 2025-2027.

Dragoș Stanca a fost reconfirmat pentru un nou mandat de președinte al BRAT, poziție pe care o ocupă din 2018, dar și ca reprezentant al mediului online, din poziția de fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA.

"Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing. Cred că viitorul industriei trebuie dictat si mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public”, a declarat acesta după vot.

Maria Țoghină (SRR), un nou mandat în Consiliul Director

Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution.

Presa scrisă este reprezentantă la nivel de vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe – Media Investment, iar radioul de Valentin Știrbu de la Digi Romania.

Departamentul Social – Media l-a desemnat ca Vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu – ARBO Media.

Maria Țoghină, membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune și fost președinte director general al SRR, a fost realeasă în cadrul Consiliul Director BRAT.

În Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Stefan Iordache – Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Florin Ciucas – Bihor Media, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Andrei Bereanda – Ringier Romania, Vlad Stănilescu – PRO TV, Horatiu Gîrbea – Euromedia Group, Raluca Pop – DEFI România, Corina Matei – eAD Interactive, Stefan Horobeț – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media.

În acest context, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.

Impactul European Media Freedom Act asupra industriei de media și publicitate

Un subiect important dezbătut în cadrul întâlnirii a fost impactul European Media Freedom Act asupra industriei de media și publicitate, precum și drepturile și obligațiile pe care noua legislație le va acorda furnizorilor de servicii media din România.

Subiectul a fost dezbătut împreună cu Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, care a oferit și perspectiva autorității de reglementare asupra implementării regulamentului european în România, precum și asupra modului în care CNA și BRAT pot colabora pentru a asigura aplicarea noii legislatii cât mai eficient, în beneficiul industriei de media și a societății în general.

"Proiectul de lege pentru implementarea EMFA poate fi pus pe masa parlamentarilor doar de către reprezentanți ai breslei, alături de Consiliul Național al Audiovozualului. Este esențial ca de această dată să arătăm unitate, coerență și faptul că suntem capabili să înțelegem piața media și să o protejăm. Dacă dorim să recâștigăm încrederea publicului și să promovăm valorile unei piețe libere și corecte, trebuie să o facem împreună", a precizat vicepreședintele CNA, Valentin Jucan.

Din ce în ce mai mult conținut media este transferat în mediul online

În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.

Studiul a identificat șase segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup.

BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent – faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi întelese sau controlate pe deplin de utilizator – a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informeaza într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media, se arată într-un comunicat de presă.

Aceste preferințe nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.

Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT - este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.

Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.

Gabi Arteni, prim-vicepreședinte APAIR: Dacă nu se dezvoltă proiecte noi, prețurile locuințelor vor rămâne ridicate
Serviciul de noapte 14 Martie 2025, 19:01

Gabi Arteni, prim-vicepreședinte APAIR: Dacă nu se dezvoltă proiecte noi, prețurile locuințelor vor rămâne ridicate

În acest moment, pe piața imobiliară cererea de locuințe este ridicată, oferta scăzută, iar stocul de locuințe aflate la...

Gabi Arteni, prim-vicepreședinte APAIR: Dacă nu se dezvoltă proiecte noi, prețurile locuințelor vor rămâne ridicate
Destine jurnalistice care au influențat perioada post-decembristă: Gilda Lazăr
Serviciul de noapte 13 Martie 2025, 08:28

Destine jurnalistice care au influențat perioada post-decembristă: Gilda Lazăr

În anii ‘90, Gilda Lazar s-a impus ca una dintre cele mai puternice voci din presa românească, trecând apoi în sfera...

Destine jurnalistice care au influențat perioada post-decembristă: Gilda Lazăr
EXCLUSIV Festivalul Internațional "George Enescu" va avea o calitate a sunetului extrem de ridicată
Serviciul de noapte 11 Martie 2025, 08:24

EXCLUSIV Festivalul Internațional "George Enescu" va avea o calitate a sunetului extrem de ridicată

Atât pe scena Sălii Palatului, cât și în sală, vor fi montate cortine acustice pentru o experiență auditivă la cele mai...

EXCLUSIV Festivalul Internațional "George Enescu" va avea o calitate a sunetului extrem de ridicată
Cum a evoluat comunicarea în 35 de ani de democrație
Serviciul de noapte 10 Martie 2025, 08:48

Cum a evoluat comunicarea în 35 de ani de democrație

Cu o valoroasă carieră în jurnalismul post-decembrist, consolidată în domeniul comunicării guvernamentale și corporative,...

Cum a evoluat comunicarea în 35 de ani de democrație
Gala CONAF "Femei în Economie" a premiat excelența în antreprenoriat
Serviciul de noapte 06 Martie 2025, 09:21

Gala CONAF "Femei în Economie" a premiat excelența în antreprenoriat

Sub sloganul „Empowered to Act, Inspired to Succeed”, CONAF recunoaşte meritele femeilor care, prin determinare şi viziune,...

Gala CONAF "Femei în Economie" a premiat excelența în antreprenoriat
Performanțele echipei României la competițiile de dezbateri academice
Serviciul de noapte 03 Martie 2025, 09:29

Performanțele echipei României la competițiile de dezbateri academice

Aproximativ 200 de tineri din întreaga Europă au venit la București pentru a participa la una dintre cele mai importante...

Performanțele echipei României la competițiile de dezbateri academice
Concertul Extraordinar "Marin Constantin 100" unește trei generații de artiști. "Schimbăm România prin muzică"
Serviciul de noapte 28 Februarie 2025, 18:37

Concertul Extraordinar "Marin Constantin 100" unește trei generații de artiști. "Schimbăm România prin muzică"

Gala "Marin Constantin 100" a marcat Ziua Madrigalului și a fost dedicată uriașei moșteniri a fondatorului Corului Madrigal,...

Concertul Extraordinar "Marin Constantin 100" unește trei generații de artiști. "Schimbăm România prin muzică"
ANALIZĂ Cum s-au transformat rețelele sociale în arme de falsificare a realității
Serviciul de noapte 27 Februarie 2025, 15:20

ANALIZĂ Cum s-au transformat rețelele sociale în arme de falsificare a realității

Despre războiul informațional și cel cognitiv, dictatura emoțiilor și manipularea algoritmilor de pe rețele sociale în scopul...

ANALIZĂ Cum s-au transformat rețelele sociale în arme de falsificare a realității