Transalpina, şoseaua de basm a României
Transalpina câştigă de la o zi la alta tot mai mult teren în sufletele iubitorilor de munte.
Articol de Ana-Maria Cîrstea, Râmnicu Vâlcea, 16 Septembrie 2011, 18:41
Cu o vechime de peste 2000 de ani, construit de romani când au invadat Dacia, drumul care taie munţii din Ardeal prin Oltenia, a devenit circulabil abia în 1930 în timpul domniei lui Carol al II-lea.
Recunoscută drept şoseaua situată la cel mai înalt punct din România, altitudinea maximă fiind atinsă în Pasul Urdele, respectiv 2145 metri pe raza judeţului Vâlcea, aceasta traversează Munţii Părâng de la nord la sud fiind paralelă cu Valea Oltului şi Valea Jiului.
Cei care au ajuns deja pe Transalpina recomandă parcurgerea acesteia de la sud la nord, mai precis de la Novaci spre Jina - Sălişte. Motivul? Din această direcţie, Transalpina poate fi admirată în toată splendoarea ei pentru că în partea de sud vegetaţia e mai puţin prezentă lăsând astfel vizitatorului posibilitatea de a admira peisajele cu totul aparte pe care le oferă ochiului Transalpina. Iar la priveliştile de neuitat se adaugă şi alte atracţii pe care ţinutul muntos al Gorjului, Vâlcii, Albei sau Sibiului le poate oferi celor care doresc să evadeze din oraşele aglomerate în oricare zi.
Şi în ciuda faptului că are toate aceste atuuri şi că a depăşit Transfăgărăşanul, Transalpina a devenit cunoscută abia în ultimii ani, până în 2009 ea nefiind asfaltată niciodată. Şi chiar dacă mulţi iubitori ai naturii iau cu asalt acest traseu, drumul va fi oficial inaugurat abia în primăvara anului viitor, până atunci numeroase poduri şi podeţe trebuind a fi puse la punct, dar şi mulţi kilometri de asfaltat, ne-a transmis Ana-Maria Cârstea.