Alo, domnule primar?
Aşa ar putea începe orice apel telefonic pe care pacienţii spitalelor ploieştene îl pot da chiar din spital, gratuit şi anonim.
02 Martie 2011, 13:40
Când intri în Spitalul Municipal şi Spitalul de Boli Infecţioase, ambele administrate de Primăria Ploieşti, pe culoare, primul lucru pe care îl sesizezi sunt “amprentele” verzi ale unor paşi care conduc spre “zona verde”, adica un loc destul de discret unde a fost montat un telefon, tot verde, de la care se poate vorbi direct cu autorităţile.
Numărul “60” sună direct la cabinetul primarului Andrei Voloşevici, numărul “61” sună la Poliţia Locală, iar “62” la dispeceratul Primăriei.
Ce pot semnala pacienţii? Orice! Probleme de curăţenie, faptul că nu li s-a schimbat aşternutul o dată la două zile, că nu li se vorbeşte politicos, că nu e curat la toaletă, că medicii nu sunt politicoşi, că asistentele sunt repezite sau că infirmierele vor “o atenţie” ca să-ţi aducă plosca…orice.
Primăria are o echipă de consilieri care au primit ca însărcinare rezolvarea tuturor acestor probleme şi care va pleca în control în cel mai scurt timp de la înregistrarea apelului, iar dacă problema semnalată e de competenţă medicală va fi sesizat Colegiul Medicilor.
Șapte astfel de telefoane verzi au fost, deja, instalate în cele două spitale, cinci la spitalul Municipal – câtă unul în fiecare secţie – şi două la Spitalul de Boli Infecţioase. Iniţiatorul acestui proiect este primarul municipiului Ploieşti, Andrei Voloşevici, care speră că prin acest sistem să aibă pe de o parte informaţia direct de la pacienţi şi să poată interveni în timp real la remediarea deficienţelor, iar pe de altă parte să crească gradul de responsabilizare a cadrelor sanitare din cele două unităţi spitaliceşti, ne-a informat Simona Uţă.