37 de ani de la inaugurarea primei linii de metrou în București
Metroul bucureștean este proiectul studentului de la 1908, Dimitrie Leonida, a cărui temă de licență a fost adaptarea unei astfel de inovații pentru Capitală.
Articol de Izabela Aivăncesei, 21 Noiembrie 2016, 13:32
După inaugurarea primei linii de metrou de la Londra, din 1863, tot mai multe capitale europene au preluat ideea construcției unui mijloc de transport subteran și au materializat-o în timp.
Metroul bucureștean este proiectul studentului de la 1908, Dimitrie Leonida, a cărui temă de licență a fost adaptarea unei astfel de inovații pentru Capitală.
AUDIO: Reportaj.
După aproape 40 de ani de la schițarea planurilor metroului de la noi, avea să se pună în circulație primul tronson ce lega centrul oraşului de cartierul Grozăveşti, pe linia Semănătoarea - Timpuri Noi.
De-a lungul timpului, numărul de stații s-a extins până la 51, pe o rețea de patru linii magistrale cu circa 70 de km cale dublă, tot mai mulți bucureșteni preferând acest mijloc de transport datorită rapidității metroului, dar și ca soluție pentru decongestionarea traficului de suprafață. În prezent, peste 35% din volumul total de călători este preluat de mijlocul de transport în comun subteran bucureştean, una dintre cele mai moderne rețele de metrou din lume, cu peste 600 ooo de mii de călători zilnic.
Dezvoltarea metroului bucureștean prevede punerea în funcțiune în luna decembrie a acestui an a încă două stații de metrou spre Șoseaua de Centura, Laminorului și Străulești, iar în semestrul doi al anului 2017 inaugurarea liniei 5 Drumul Taberei.
Conducerea Metrorex prevede utilizarea metroului de peste 50% din numărul total al călătorilor ce preferă mijloacele de transport în comun în București.
Câteva crâmpeie despre viața celor legați de acest mijloc de transport în comun vă aduce Isabela Aivăncesei la Obiectiv România.