Radio România, "cel mai echilibrat post în campania electorală"
Preşedinta CNA, Laura Georgescu, a spus la RRA, că s-a simţit rolul mass-media în creşterea numărului celor care au participat la vot. În opinia sa, campania a fost echilibrată.
Articol de Eugen Rusu, 26 Mai 2014, 09:50
Campania electorală pentru alegerile europarlamentare în presa audio-vizuală a fost una, în general, decentă, iar Radio România poate fi considerat - de departe - cel mai echilibrat post dintre toate cele care au găzduit dezbateri şi publicitate electorală - apreciază preşedinta Consiliului Naţional al Audiovizualului, Laura Georgescu.
Invitată a rubricii "Apel Matinal" de astăzi la Radio România Actualităţi, Laura Georgescu a mai spus că legea audio-vizualului, în vigoare de 12 ani, poate şi ar trebui să suporte modificări, întrucât ea nu mai corespunde decât parţial realităţilor unei pieţe media în continuă mişcare.
Audio: Laura Georgescu, în dialog cu Eugen Rusu, la "Apel Matinal"
Laura Georgescu: A fost o campanie echilibrată, destul de decentă. Cred că rolul mass media s-a simţit şi în creşterea procentului electorilor care au participat la exercitarea votului. În speţă, m-aş referi la instituţia dumneavoastră.
Cred că puteţi fi de departe consideraţi cei mai echilibraţi şi cei care au apucat să treacă prin toţi candidaţii.
Da, am fost ascultători.
Laura Georgescu: Da, da, e foarte important că aţi reuşit să echilibraţi şi să păstraţi procentele...
Mulţumim. Dar în mass media, în general?
Laura Georgescu: Mi s-a părut o campanie, repet, echilibrată, echilibrată şi făcută după chipul şi asemănarea realităţii, pe care a încercat să o ilustreze.
Am înţeles, da. Au existat derapaje în respectarea legislaţiei audiovizualului, totuşi?
Laura Georgescu: Derapaje în sensul foarte strict al cuvântului, nu. Au fost probleme legate de invitaţi, care s-au amestecat cu subiecte de interes public major, unde vor trebui să se exprime membrii consiliului cu şase voturi, dacă s-a trecut peste graniţa de obiectivitate sau nu.
Doamnă, în opinia dumneavoastră, la ora actuală ar fi necesare modificări ale legislaţiei în domeniu?
Laura Georgescu: Vă referiţi la legislaţia audiovizuală pentru campanii electorale?
Pentru campanie electorală, în primul rând, că suntem la subiectul acesta.
Laura Georgescu: Sincer, da, dar atenţie, nu face altceva CNA decât să translateze în audiovizual Legea 33, lege alegerilor, atenţie! Asta este foarte important. Dar gândiţi-vă că şi această lege este din 2007.
Trebuie actualizată, trebuie...
Laura Georgescu: Sunt de acord. Putem munci la acest aspect.
Chiar ar fi bine, într-adevăr. Şi, în general, apoi, pentru că tot suntem alături de dumneavoastră şi discutăm despre modificarea legislaţiei în domeniul audiovizual, în general.
Laura Georgescu: Şi la legislaţia audiovizuală bineînţeles că trebuie umblat.
Este o lege din 2002, care nu mai răspunde decât, să zicem, într-un procent de 60% la cerintele pieţei, efectiv în permanentă mişcare şi transformare, cum este şi firesc.
Gândiţi-vă că vorbim de media convergentă, nu mai vorbim de televizor şi radio exclusiv.