Peste 71% din reclamaţiile consumatorilor, "soluţionate"
Peste 6.000 de reclamaţii pe lună s-au primit la numărul de telefon 021 9615 pus la dispoziţia consumatorilor în cadrul campaniei "Banii tăi, dreptul tău. Fii informat!".
Articol de Elena Marinescu , 14 Martie 2014, 09:49
Rezultatele campaniei de educare a consumatorilor în domeniul serviciilor şi produselor bancare, "Banii tăi, dreptul tău. Fii informat!" vor fi prezentate astăzi la sediul Băncii Naţionale.
Evenimentul marchează aniversarea Zilei Mondiale a drepturilor consumatorilor, sărbătorită în fiecare an pe 15 martie.
Invitatul dimineţii la "Apel matinal" a fost preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, Sorin Mierlea.
El spune că la numărul de telefon 021 9615, post telefonic pus la dispoziţia consumatorilor în cadrul campaniei "Banii tăi, dreptul tău. Fii informat!", s-au primit peste 6.000 de sesizări lunar.
"Peste 71% din reclamaţiile primite au fost soluţionate" a precizat Sorin Mierlea.
Acesta sfătuieşte consumatorii să nu uite să ceară bonul fiscal şi în cazul în care constată nereguli în magazine sau achiziţionează produse expirate să contacteze autorităţile.
"Să sune la 9551, numărul unic de protecţie a consumatorului şi să facă o reclamaţie sau să meargă direct către agentul economic care i-a comercializat produsul respectiv, să depună o sesizare şi în cele mai multe cazuri agenţii economici serioşi şi responsabili vor rezolva de îndată problema.
"Practic, ori va primi banii înapoi, ori i se va schimba produsul, dar pentru a face o reclamaţie, pentru a ne putea primi înapoi banii să nu uităm să cerem bonul fiscal" a spus Sorin Mierlea.
Audio: Apel Matinal: Rezulatele campaniei "Banii tăi, dreptul tău. Fii informat!"