Numărul de apeluri de urgenţă 112 din Madrid, în 80 de limbi
Româna este, după spaniolă, cea mai folosită limbă pentru apelurile de urgenţă 112 din regiunea Madrid.
19 Februarie 2015, 11:09
URDU, QUECHUA, WOLOF - dialecte vorbite în Asia, America de Sud şi în Africa.
În Madrid, la numărul 112, este posibil ca un vorbitor care nu ştie spaniolă să primească atenţia necesară într-una din aceste limbi.
Numărul de apeluri de urgenţă 112 din regiunea Madridului este unicul din Spania care răspunde în 80 de limbi, printr-un sistem de TELETRADUCERE - traducere la telefon.
Serviciul este activ din anul 2011 şi a fost prezentat consulilor din Madrid, cu obiectivul de a promova regiunea şi din acest punct de vedere, al siguranţei turiştilor. Limba română este cea mai solicitată.
Româna este, după spaniolă, cea mai folosită limbă pentru apelurile de urgenţă 112 din regiunea Madrid.
Rezidenţii care nu ştiu limba spaniolă şi turiştii străini beneficiază de un serviciu de traducere directă prin telefon în 80 de limbi, înfiinţat în 2011.
Audio: Centrul de urgență 112 din Madrid.
Miercuri, Centrul şi sistemul de traducere, asigurat de interpreţi angajaţi la o firmă specializată care a câştigat licitaţia în domeniu, au fost prezentate reprezentanţilor din 20 de consulate din capitala Spaniei.
Sistemul a fost prezentat cu o demonstraţie de preluare a unui apel în limba română şi transferul acestuia către interpretul de română, care a ajutat eficient la transmiterea informaţiilor vitale pentru iniţierea procedurii de interveţie.
Conversaţia se desfăşoară în sistem de conferinţă: interpretul traduce consecutiv,din limba spaniolă, întrebările operatorului 112 şi redă exact informaţiile transmise de utilizator, într-un ritm rapid şi conform unor proceduri stricte. Demonstraţia s-a realizat pe baza unui caz real, un accident de circulaţie, cu 2 maşini implicate şi 3 persoane blocate într-unul din autoturisme. Utilizatorul a fost o femeie româncă, iar accidentul a avut loc în localitatea Las Rozas din Comunidad de Madrid.
Apelurile sunt rezolvate într-un minut, cu ajutorul sistemului integrat de transmitere a informaţiilor Directorul Centrului 112, Gonzalo Quiroga, a precizat că centrul este, probabil, cel mai avansat din Europa, prin capactitatea de a identifica, în 8 secunde, natura apelului si de a transmite informaţiile către pompieri, poliţie sau salvare.
Timpul mediu de rezolvare a apelurilor a ajuns la un minut. Dl. Quiroga ne-a confirmat că româna este cea mai solicitată limbă străină: „În afară de limbile cele mai vorbite, engleza şi franceza, româna a fost cea mai solicitată limbă în aceşti aproape patru ani. De aceea, am vrut să vă arătăm cum functionează sistemului cu un apel în limba română, în onoarea celor care ne sună. Aproximativ 200 de persoane pe an solicită comunicarea în limba română la telefonul serviciului nostru 112”, a mai precizat directorul.
Organizator al evenimentului de prezentare, consulul României la Madrid, dna Irina Marin, subliniază necesitatea serviciului 112 în limba română: „Am avut cazuri de persoane aflate în pericol, sau accidentate, sau dezorientate şi 112 a fost extrem de rapid şi de util. Am rezolvat multe situaţii împreună cu Poliţia sau cu SAMUR, serviciile de Ambulanţă, ajutând oamenii să ajungă la spital şi apoi să fie trimişi acasă, în România”.
Centrul unic de urgenţă al regiunii Madridului 112 a fost construit in anul 2003, iar în momente critice, cum au fost atentatele din martie 2004 sau accidentul de avion Spanair din 2008, s-a transformat în punctul strategic de gestionare a intervenţiei poliţiei şi pompierilor, a transportului răniţilor la spitale şi de acordare a asistenţei psihologice pentru familiile victimelor.
Astăzi, Centrul 112 din regiunea Madridului are un volum de activitate de 5 000 000 (milioane) de apeluri pe an. Comunicarea este cel mai important element în coordonarea echipajelor de intervenţie, formate din cei mai buni profesionişti.
Cu un milion de puncte geolocalizate, un sistem special pentru persoanele cu dizabilităţi auditive, aplicaţia smartphone My 112 şi prezenţa pentru zeci de mii de utilizatori pe reţelele de socializare, Centrul 112 din Madrid a devenit un model pentru celelalte servicii similare din Europa.